bygga en bössa

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Cowbra
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:23 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av Cowbra »

Var mitt inne i ett längre inlägg om alla fel som begåtts här. Men råka snubbla på tangenterna så det försvann.

Så jag fick börja om.

Du behöver inte 2st QD Sling swivel, eller?
Vad ska du ha 8st batterier till bössan?
Kablarna är onödigt dyra, och varför 4st?
Köp INTE kulor utomlands Dyr frakt och du hittar lika bra och bättre i sverige. Och 5påsar? Semisniper... Räcker men 1st och 0.28 är inte sniper kulor.
Magasinen är FEL sort. De där är en kopia av Magpul och de är inte alls lika bra som orginalet. Köp 1-2st riktiga. Du behöver inte 10st 50rds magasin.
2st King Arms Steel Reciver Pin Set for M4 Gas Blowback GBB. Ta och läs den meningen en gång till!!!! VAD ska du ha de till? De är INTE för en AEG.
3små burkar Systema fett. Köps billigare på närmaste Gubbdagis som Skepparn skrev.
2st Rail Covers. Du behöver bara 1 paket.
1st Magpul PTS MOE handguard. Bestäm dig för antigen ris eller detta. Om du vill ha detta så försvinner en del saker från listan då du inte har rail längre.
1st Noveske Flash hider. Du har ju valt en silenser tidigare. Denna förstärker ljudet.
OKEJ..! vad tänkte du på när du valde 20st !?! Pistonger... Öppna butik eller?
2st M160 Fjädrar. Slår vad om att du aldrig kommer få in en av dessa i boxen ens. Kan lova att en M140 är i värsta lagen för dej. Varför 2st???
2st Systema och 2st Kingarms Selektor Plate. Du klarar dej med 1st och den billigare av dem borde va nog.
Samma sak med Tappet plate. De räcker med 1st. Sådana hära "reservdelar" finns billigt att få i sverige om nått skulle gå av.
Oringar = Onödigt, Finns på Gubbdagis/Feltema.
Vilken Cylinder du ska ha kan jag inte svara på. Beror på hur lång innerpipan är.
2paket Bushings.. Borde räcka med 1paket.
2st Ainti-reversal Latch. och
2st Systema Cut Off Lever... Onödigt med 2. En av varje. Och Köp nått billigare.
3st Spring set. Om du är slarvig så okej. Men annars onödigt med 3. 1 räcker.
2st Systema Reny Socket Scerw for Magnum/Turobo Motor... Vet inte ens vad dessa är till för...
2st Systema Bruch Spring Set. ... Åter igen... Vad är detta för fjäder.??
Fel längd på motorn och den är 2till4 ggr så dyr som alla andra motorer.
På sista sidan har du lagt till yterligare en pipa. Välj en pipa med rätt längd från början.
4st Madbull XF Piston. Du hade ju redan 20st pistonger längre upp i listan.
4st Hopup Gumi + Det som föjer med i Madbull Ultimate Hop Up enheten.
2st Hop up C clips i 4Pack... Åter igen. Är du en slarvig person? Det följer med 1st i Ulitmate Hopen
1St Systema HELICAL Gear... Rätta mej nu Alla andra men är inte Helical lite knepiga kugg att få till att gå rätt???


Lite snabb huvudräkning...
Sidan 1 går på ca 600 dollar
Sidan 2 går på ca 550 dollar
Sidan 3 går på ca 510 dollar
Sidan 4 går på ca 340 dollar
Sidan 5 går på ca 310 dollar
Sidan 6 går på ca 460 dollar
Summa totalt ca 2730 dollar
Det är lite mer än 19,000 kronor
+ frakt. som säkert inte blir billigt säg
20,000 som du måste betala tull och moms på,
Enkelt räknat 20,000*1,3= Ger en slutsumma på 26,000.
Och då har du säkert saker som blir över efter att bössan är byggd. för 16,000 där.
+Att du måste lägga en ytterligare beställning på de saker du valt fel och lite annat som man alltid märker att man saknar när man håller på.

PS: Jag själv kan ha skrivit något fel här och där. Men det är min reaktion på den listan du la ut här. Om du bill bygga en semisniper så erkomenderar jag dej att köpa en grundbössa att bygga på. Där du kan byta ut delar eftersom du märker att du behöver det. Att bygga en bössa från noll är både dyrt och inte för en nybörjare. Det du har listat här räcker till att köpa 2st PTV bössor. Dessa presterar så mycket bättre än vad den semisniper du är ute efter redan från box.

simon48

Re: bygga en bössa

Inlägg av simon48 »

cowbra så det har inte slagit dej att det inte är barra till en bössa. jag har två m4 som jag ska fixa och en sig556 som jag ska fixa fjädern och pistongen på . jag har en p90 som äter pistonger så tänkte pröva Madbull XF Pistong.. det med PTS MOE handguard nä jag karske inte har bestämt mig så jag köper båda för att se hur det ser ut kan ha en av dom till en annan m4.
fjädrarna jag vill kunna gå upp högre en m140 för jag är på somrarna på en farm som är en bit utanför boden och där finns det råttor resten kan du ju tänka ut själ tror säker att det är många på forumet som är i mot det.

Eadcruzher
Inlägg: 205
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:01 am

Re: bygga en bössa

Inlägg av Eadcruzher »

Du sa att du skulle bygga en bössa ifrån grunden, inte att det var delar till flera.
Samt punkt och kommatecken existerar.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av Bloodneed »

simon48 skrev:Tjena jag har haft tankarna att bygga en bössa helt från grunden ..



nej det har inte slagit mig att delarna ska till flera bössor

updt. ja du har ju i efterhand hand lagt till att delarna inte bara ska gå till en bössa :P


Edit.kritiken hade redan framförts av ovanstående skribent,onödigt av mig att vidare påtala det igen
Senast redigerad av 1 Bloodneed, redigerad totalt 0 gånger.
CTR EP3 Championship White, nuff said

simon48

Re: bygga en bössa

Inlägg av simon48 »

för att det inte ska bli några mer missförstånd.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: bygga en bössa

Inlägg av Hälge »

Köp ett luftgevär istället? Dock är iaf jag imot att skjuta på djur.. Kvittar att det är en älg lr råtta.

R-Bear
Inlägg: 55
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:45 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av R-Bear »

Ett tips. När du skapar en tråd som denna, ange korrekt fakta istället för att skriva "tänkte bygga EN bössa från grunden". Säg då istället att exakt vad du tänkt använda delarna till så slipper folk lägga tid på att undra varför i hela världen du ska ha 20 pistonger t.ex. (vilket jag iof fortf undrar..).
På så sätt kan du få mer konkreta tips.

Du lär för den delen inte kunna skjuta ihjäl en råtta med en bössa som gör 140m/s. Inte på det avstånd du kommer befinna dig, då du knappast lär skjuta dom point blank. Dessutom skulle jag våga påstå att det är snudd på djurplågeri att ens försöka skjuta ihjäl dom. Misslyckas du, vilket du lär göra, så har du bara utsatt djuret för extrem smärta och ev. mindre skador. Jag ger blanka fan i att det är råttor du ska skjuta, ett djur är ett djur. Ge fan. En bössa är inte till för att skjuta ihjäl saker, det är till för att användas inom hobbyn på ett ansvarsfullt sätt.

Om du vill bli tagen seriöst rekommenderar jag att du installerar något fint rättstavningsprogram i din webbläsare alt. läser igenom ditt inlägg ett par gånger innan du postar.. För som det ser ut nu skulle jag gissa på att du är typ 15 bast och således inte får ha en bössa över huvud taget. Just sayin.
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av ministry »

Det spelar ingen roll om vederbörande ska ha nozzlar eller en...

Problemet är ju, som ovanstående skribent påpekar, att denna simon48 berättar i ett inlägg att han syftar till att skada djur med airsoftvapnet.

Borde inte det vara grund för åtgärder åtminstone på forumet? Det är i allra högsta grad vidrigt och gör inte en något kontroversiell hobby bättre i allmänhetens ögon...
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av Bloodneed »

+1 på ovanstående skribenter , det här är ett forum för Airsoft.. Inte för djurplågeri .
CTR EP3 Championship White, nuff said

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av frange »

Har skakat på huvudet mer än tre gånger åt den där listan, men Cowbra sammanfattade det hela ganska bra...

Är du beredd att lägga ca 26K på en bössa när du knappt verkar veta vad för delar som behövs (vet du hur du sätter ihop en bössa/gearbox helt och hållat? Tvivlar med tanke på inköpslistan...) - så köp en PTW och ett halvt flak lösgodis istället. Tror det är första gången jag föreslår att någon faktiskt ska köpa en PTW istället för en AEG, men den här tråden känns redan som... Lost in oblivion.


Och ska du skjuta råttor så finns det ingen airsoftbössa i världen som duger, köp ett luftgevär på Jula för trehundra spänn istället. Då har du minst tredubbla anslagsenergin än den mest påkostade airsoftbössan du kan tänka dig, och faktiskt dödar skadedjuren istället för att bara plåga dem. Dte finns en anledning till att jägare oftast kör med 30-06 i sina älgstudsare - nämligen att det är ett j***a tryck i dem och att man vill att djuren ska dö så snabbt som möjligt. Inte jagar man älg med salongsgevär vilket råttjakt med AEG skulle vara...

Rätt många billiga luftgevär ligger strax under lagliga 10J-gränsen ur lådan, en superdupermegaplåkostadochsönderskruvadtilltusen-AEG nosar väl i extremfall mest på 3J en stund innan skiten rasar....
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Låst