Jag vill bli en maskingevärskytt

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Shudnawz
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jul 11, 2012 9:13 am

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Shudnawz »

nox_umbra har rätt ang. handguarden och bipods. Eftersom du har rails på den, så passar inte G36-bipods korrekt.
Det du behöver är ett sånt här: http://www.starairsoft.com/product_deta ... ductid=280, där du ser att du har ett fäste för bipods under pipan.

Annars kan du smiska på den här http://www.rodastjarnan.com/airsoft/g36 ... ndtag-9038, den ser längre ut, och lite mer "tacticool". Dessutom har du monteringsmöjligheter till förbannelse, inkl valfri RIS-bipod.
Senast redigerad av 1 Shudnawz, redigerad totalt 0 gånger.
Slow is smooth, smooth is fast

Affärsredovisningar (gamla forumet)

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Kalle »

För att vara extremt nördig och jobbig... :twisted:
...MG36 finns inte :D :D Den skrotades av H&K när ingen ville köpa den av förklarliga skäl.

Och varje gång någon bygger en "mg36" så stryper gud en pandaunge! :(

Nä jag tycker att ska man gå understödsskytt så ska man göra det ordentligt. Inte för att vara anal och en viktigpetter utan för ens egen skull. Känslan av att bära runt på en KSP, ställa upp den och öppna eld är så jäkla nice. Man växer i byxan, blir mer manlig på något vis. Det får man inte med ett vanligt gevär med highcap (vilket är vad en "MG36" är, en vanlig G36 med trummagasin, originalet har visserligen en fetare pipa men det finns inte på vår marknad). Sen är det bra träning för rygg, axlar och armar att bära runt på en tiokilosbössa en eller ett par hela dagar!
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Shudnawz
Inlägg: 52
Blev medlem: ons jul 11, 2012 9:13 am

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Shudnawz »

Kalle:
Du har rätt i sak, MG36an är inte RS om man ska vara petig. Men nu handlade det om att hjälpa TS bygga en hjälplig LMG med vettig budget. Han kan spela understöd med en G36C och hi-cap, men det känns inte riktigt rätt. Och med de förutsättningarna, så känns en MG36a inte så långt bort, varken i realism (den har ju faktiskt funnits) eller i budget. En vettig kompromiss helt enkelt. =)
Senast redigerad av 1 Shudnawz, redigerad totalt 0 gånger.
Slow is smooth, smooth is fast

Affärsredovisningar (gamla forumet)

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av peterpan »

Wow okej det visste inte jag men kan du pls skicka en länk på nån ganska billig lmg då? annars så får det nog bli min moddade g36c :/

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Kalle »

Ja, nej, herregud, det är klart att man får köra MG36 om man vill det är upp till var och en det kan/vill jag inte lägga mig i! :P Jag bara leker paragraf analryttare! :D Nej, tvärt om, ryttare analparagraf... ja, ni vet vad jag menar!
Sen kan det va bra att få veta det nu innan man byggt den så man inte blir ledsen när nån sur tråkmåns säger det på spel, eller nåt. ^^
Vad man vill ha i sådana fall är fullängdskittet, hel/o-portad cylinder samt en innerpipa i matchande längd, 509-525mm.

Billig understödsbössa tja det är väl A&K m249 i sådana fall.
http://www.taiwangun.com/machinerifles- ... p-j_1.html
301€* (~2500kr) från Polen (=ingen tull!)
Ca 3500kr* i Sverige, 220-250$*~isch från Hong Kong. Det är väl billigaste man kommer undan tror jag, om inte Cymas RPK är billigare? Nån som vet?
*Exkl. frakt


Det kanske inte är i din tänkta prisklass dock(?), så därför kanske mg36 är det smartare valet.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Gwlyddyn »

Fördelen med A&K M249 är att du enkelt byter fjäder. Samma bössa för utomhus, med en 120-fjäder, och inomhus, med en 90-fjäder. Enkelt som paj. Dessutom är det en förbannat välkonstruerad mechbox som man blir glad av att skruva med. Microswitch och mys.

Köp en. (Jag funderar fan på att köpa en igen!)

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av peterpan »

Ok inte så billigt jag får samla till nån m249 tror jag har nu runt 1200kr så nästa månad kan jag nog 8-)
Mvh

Juveltjuven
Inlägg: 135
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:22 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Juveltjuven »

Du måste ju inte köpa en m249. Köp en jäävla massa magasin så är du en modern "saw gunner".

http://en.wikipedia.org/wiki/M27_Infant ... atic_Rifle
Varje dag blir en airsoftare ledsen för att någon är elak mot honom/henne. Sätt detta i din signatur om du tycker att blomkål ser ut som små träd.

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av peterpan »

Haha det lärde jag mig på Battlefield3 :) men mja känns inte som min grej det blir nog nån m249 a eller nåt sånt men endå tack för svar!

Svensson
Inlägg: 50
Blev medlem: tor maj 31, 2012 2:53 am

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Svensson »

Här på forumet är det en kille som säljer ett trummagasin till G36: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... f=21&t=595
Men jag skulle råda dig att sälja den bössa du har och köpa en M249.

Skriv svar