Hjälp i airsoft-jungeln...

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av ministry »

Ja, du har helt rätt - hjärnsläpp on my behalf.

Jag åsyftade airsoftmodellen AKS74 med polymergrepp.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av Supernaut »

Jag dömer ingen, jag vet att jag är rätt bisarrt nördig på just AK. ;)

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av ministry »

Hey, vem gillar inte vackra trädetaljer, stål som doftar som Stalins mustasch, plum (inte gay om det är på en AK!!111) och oförstörbarhet? :)

Ber om ursäkt för ot :3
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

pewpew
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jun 08, 2012 10:13 am

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av pewpew »

Detta är vad jag plockat ihop och vill höra mig för om de olika sakernas kompabilitet innan jag beställer.

http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... -cm_1.html - Tyvärr inte med massiv stock, men kanske kan hitta begagnad i efterhand. Fanns annars på wgcshop.com men utan batteri och laddare, är det värt att köpa geväret och batteri (ett lite starkare än orginal) samt laddare där eller triangelstock-varianten hos taiwangun?
http://www.taiwangun.com/magazines/aeg- ... 50-rd.html - Står att firing mode är semi, hinner magasinet inte mata fram tillräckligt fort för auto?
http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... 74-cm.html - Enbart för estetiska skäl, passar den?
http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... k-acm.html - Mest för skoj skull, tror den passar om man tar bort pipränsaren. Annars har jag en vän som köper den.
http://www.taiwangun.com/parts-and-acce ... k-acm.html - För framtida bruk. Jag undrar hur pass bra utbud av rödpunkt och liknande sikten det finns till just 20-22mm.

Vad skulle ni rekommendera, "nätglasögon" eller vanliga i plast?

Totalpris ca 260 Euro inkl väst, skyddsglasögon och ovanstående. I "kassan" har den räknat med 0 i frakt när jag valt att hämta ut i butik, kan det verkligen stämma? Det står också att man kan få en momsfaktura men då utan kvitto, är detta en felskrivning eller har jag helt missat något?

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av Xelley »

Ja att hämta ut något i butik brukar innebära att det inte blir någon frakt. Dock så måste man ju glida till Polen. Annars är just Taiwangun jävligt billiga även på fraktsidan. Kör vanlig betalning via paypal så brukar det lösa sig.

Själv så hade jag skippat bipod på den där. Siktesbas sure, men just bipoden är ren overkill i mina ögon. Och på tal om ögon, jag skulle köra plast med bra passform, men alla tycker ju olika i den fråga, så varför inte prova sig fram? =)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av Twist »

Jag har alltid flera skyddsglas med mig till spel. Ett par klara, ett par mörka och ett par nät (ifall imman skulle slå till extra hårt) är standard. Ibland använder jag även ett par ESS NVG goggles som jag har byggt in en liten fläkt i.

Olika sorters ögonskydd är olika lämpliga i olika lägen, tycker jag iaf.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

pewpew
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jun 08, 2012 10:13 am

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av pewpew »

Det fick bli ett par nätglasögon till att börja med.
Xelley skrev:Ja att hämta ut något i butik brukar innebära att det inte blir någon frakt. Dock så måste man ju glida till Polen.
Tänkte först att det skickas till butik i Sverige för upphämtning men kom sedan på hur det låg till. :lol:

Nu är iaf prylarna beställda och ska enligt UPS levereras till min dörr under måndagen... Så typiskt att det inte han komma inför helgen.
Tackar allesammans för input och feedback, det uppskattas starkt under stunder av total förvirring. :)

Återkommer gärna med bilder och feedback när jag hunnit klämma och pilla lite om någon är intresserad.

Tack!

pewpew
Inlägg: 6
Blev medlem: fre jun 08, 2012 10:13 am

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av pewpew »

Då var grejorna i hamn, äntligen!
Allt är i sin ordning och jag är överlag nöjd.

Enda trista är att replikan är nedsollad med repor. :cry: Bland annat ovansida av side railen, handguarden och massvis med repor nedanför bakre siktet mfl. Värst är en djup repa på avtryckaren där färg till och med saknas. Dessutom har stocken en del vobbel. Sedan upplever jag att ytterpipan är aningen skev. Detta behöver inte stämma men den känns lite "off".
Är detta saker som normalt förekommer och man helt enkelt får leva med? Kort sagt: Är det tillräckligt för att höra av sig till återförsäljaren ang byte av bössa eller kan man enkelt fixa det själv, jag tänker då främst på vobblet i stocken? Kan tillägga att jag varken skjutit med den eller ens satt i batteriet än.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av Twist »

Det där är inte ok. Hör av dig till butiken.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Hjälp i airsoft-jungeln...

Inlägg av Bloodneed »

Som föregående, den där skulle inte ens åf ha skickat.. I regel är jag mindre än 100% nöjd med nyköp så hör jag av mig
CTR EP3 Championship White, nuff said

Skriv svar