bygga en bössa

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Stygge
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: bygga en bössa

Inlägg av Stygge »

Min APS, när den gick som högst (210m/s), skulle ha problem att penetrera mer än skinnet på en råtta. Hur du då tänkt få ihop en AEG som skulle lyckas ta livet av dem konsekvent och säkert övergår mitt förstånd om jag ska vara ärlig.

Generellt kan man säga, bortsett från lagen dådå, att en AEG över 160m/s är riktigt bökigt att få stabil och över 175m/s nästan omöjligt. Osäker på exakt J som skulle krävas för att faktiskt avliva råttor men ska det göras säkert och från håll så skulle jag betvivla att något under 5J skulle räcka. Detta utesluter det mesta i AS sammanhang bortsett då från en riktigt uberkittad boltsniper eller CO2 bössa med moddad regulator.

Kort sagt:
Ge upp tanken på att ens försöka och skulle det nu komma fram att någon, du?, ändå sysslade med detta så betvivlar jag inte att mer än en anmälan skulle dimpa ner hos lokala polisen.

Våra vapen är markörer, de ska användas som markörer och inget annat *punkt*

Cowbra
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:23 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av Cowbra »

Det som slog mej när jag läste ditt inlägg var att, här har vi en galen "Nybörjare" med "pappa betalar" mentalitet.
Som Eadcruzer påpekade, så skrev du att det var till ett bössbygge. Inget om att du hade flera vapen som behövde reservdelar.
Även om du hade skrivit att det var en del reservdelar till andra bössor. Så skulle jag ha reagerat. Kanske inte med ett sådant inlägg.
Och om det är råttor storleken större. Så behöver du som påpekats nått kraftigare. Vete fan om då ett luftgevär är kraftigt nog. Om din tanke var att skrämma bort dem så vet jag inte om de bryr sig. De kanske bara blir förbannande på dig och när du har skjutit klart på dem, så kommer de tillbaka som inget har hänt.

D-Cycle
Inlägg: 105
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:51 pm

Re: bygga en bössa

Inlägg av D-Cycle »

Att skjuta på råttor med airsoftvapen är nog någon form av jaktbrott och det uppmuntrar vi inte på det här forumet.
Ta jägarexamen och sök licens för lämpligt vapen för skyddsjakt av råttor. Eller så köper du råttfällor vilket är mycket billigare och dessutom licensfritt.

Låst