Nybörjare söker tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hiawatha

Re: Nybörjare söker tips.

Inlägg av Hiawatha »

Ohman : vad är det för sikte du har på din src?
Och är där någon zoom?
Hur många midcaps brukar ni som spelar större spel ha med er per spel? Tycker man ödslar skott som en tok!!

Mvh

ohman

Inlägg av ohman »

Det jag har på min M4 är ett vanligt rödpunktssikte från twg, ingen zoom då det sällan behövs i AS-sammanhang (http://www.taiwangun.com/riflescopes_an ... c_m_5.html) men såhär i efterhand så borde jag nog köpt ett som har ett högre fäste då det hamnar lite lågt när man har skyddsglasögon på, och definitivt om man vill använda mask. Dock lurar jag på att skaffa en annan handguard (SIR/s-system) och bygga på det istället, och då löser det sig då SIR:et kommer ligga ovanpå upper reciever och höja siktet en aning.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Ok, har du målat om det själv efteråt då?
Ser vilket som väldigt bra ut!
Dina ACM Pmags funkar bra fortfarande?
Såg lite närbilder på ett forum ooch tycker dom ser riktigt bra ut!

ohman

Inlägg av ohman »

Aha, nej, det är inte målat, sitter en sån här på: http://www.taiwangun.com/riflescopes_an ... acm_5.html

Inget på den bössan är målat alls då jag ville lämna den öppen för att byta utseende till en annan variant som jag säkerligen postar en bild på om det blir av ;) Pmagen fungerar klockrent, dock är de lite känsliga på att du använder bra kulor, SRC Perfect BBs fungerar perfekt, bio-kulor av okänt märke funkar exceptionellt skitdåligt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Ok du det låter spännande!
Och det finns väl förresten små risers eller vad det heter för att höja sikten ?
Kul att höra ang. magen funderar på att beställa ett gäng och lite rail covers osv från twg.
Har endast Green Devil 0.25 hemma nu och ser ingen anledning till att byta till annat framöver så det borde väl funka.

Haha missade det totalt att det fanns överdrag men det vart ju en rolig överraskning!
Slipper man vara fast till ett färgval!
Funkar det bra annars ?
Ser absolut ingen anledning till att köpa dyrare optik iaf, inte inom as.

ohman

Inlägg av ohman »

Jodå, finns delar för att höja sikten om man vill, men jag byter nog helt enkelt fäste (eller köper ett till sikte, de är ju bra nära gratis på twg!). I övrigt funkar allting kanonfint.
Håller med om sikten, enda som jag möjligen kan klaga på är att ytbehandlingen på den främre linsen inte är så kul då den är helt transparent och inte har den sexiga röda lätt reflekterande ytan som jag gillar :D Har både RS aimpoint och en bunt AS-kopior i olika prisklass, men för airsoftsyften finns inte någon större ide att köra RS om man inte är jättenoga med att allt ska vara 100% korrekt.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Förstår precis vad du menar med det "sexiga röda" Kan inget annat än att hålla med dig där!
Ska vänta in bössan först innan jag lägger en order från twg, med förhoppningen om att efter hållt i den lite få en riktig aha upplevelse ang, vilka tillbehör man skall skaffa till den.
En kan alltid hoppas, Har väl redan bevisat hur velig in i döden man är när man ska köpa saker :D

Funkar Dark earth/Coyote färgen i våra svenska skogar eller har du fått några kommentarer om det?
Efter senaste spelet satt nämligen jag och kompisarna och skrattade åt hur lätt vi hittade en av motståndarna då han hade en ljusare luva på tröjan :lol:

ohman

Inlägg av ohman »

DE/Coyote fungerar, den är inte så ljus som bilder ofta visar, dock är det väl knappast idealt för våra svenska skogar utan passar bättre i sandlådan :)

Vill du ha en vettig färg på bössan är det väl Olive Drab eller möjligen Foilage Green som är bäst. Min ursprungliga tanke med bössan var att använda den ihop med ett söndagsspels-PMC-kit som går i Tan/DE och svart, alternativt med multicam. För ordentliga skogsspel så blir det nog fortfarande M90 med en av G36orna eller SPRen som gäller ;)

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Då förstår jag!

Din G36 har utan tvekan en av de snyggaste målningarna jag sett, brukar annars inte gilla det men din!... Mmmm!

Funderar på att slänga på lite Magpul pryttlar på min sen i antingen Fooliage eller Olive, den som lever får se!
Den ser inte fy skam ut nu heller måste jag säga men rail-covers är nog ett måste dock.
Man hade kunnat såga ner mindre träd med den just nu.

Jag vet förresten allt detta för att den landade här igår, riktigt gedigen och skön bössa.
Kan knappt bärga mig att få ta den på nästa lilla spel!

Bild

ohman

Inlägg av ohman »

Otroligt nice bössa, nu blev jag sugen på en med!
Fast en till G36 (en K den här gången, och nej, man kan inte ha för många :D ) från Umarex lockar på mig med... Elände att man inte har obegränsat med pengar!

Jag tror att det skulle se väldigt nice ut med denna typ av railcover i och med att du har så pass långa rails, finns i black, foilage och cb beroende på vad du vill ha. De är rätt praktiska då de är mjuka, bygger inte på railen speciellt mycket och går att klippa/skarva så mycket du vill.

I mitt tycke så är det synd att byta både pistolgrepp och kolv på din 416, de är speciella som de är, och mycket snygga :) Några PMags, kanske med jägargrepp på, samt ett sikte så är den perfekt!

Skriv svar