Standard pricksäkherhet

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Thaampe
Inlägg: 22
Blev medlem: tis maj 22, 2012 8:51 pm

Standard pricksäkherhet

Inlägg av Thaampe »

Hej

Kommer snart köpa mitt första airsoft vapen, så jag undrar lite på vad som är "normal" avstånd på tex mid cost vapen och high cost vapen. Ett vapen kan verka bra och se bra ut osv, men kanske inte kan skjuta tillräckligt långt. Då stuper allt tycker jag.

Kvarnen
Inlägg: 79
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:28 pm

Re: Standard pricksäkherhet

Inlägg av Kvarnen »

Vad är tillräckligt långt?

Jag kör hellre med lägre trim och möjligheten att ta mig nära. Andra kör högre så de kan pricka folk på 60 meter och mer. Beror helt på hur trimmad den är och vad man själv vill ha. Högt trim är inte alltid bäst.

Thaampe
Inlägg: 22
Blev medlem: tis maj 22, 2012 8:51 pm

Re: Standard pricksäkherhet

Inlägg av Thaampe »

Ok, jag undrade bara lite vad man har att vänta sig. Funderar nämligen på en Cyma M14 socom, och den verkade skjuta helt OK på 100feet alltså 30 meter. Tyckte det lät lite, man kanske är "normalt"? Har som sagt precis börjat läsa mig in i airsoft så håller på att få så mycket info som möjligt och att få veta vad som väntar en =)

Takolander
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:42 pm

Re: Standard pricksäkherhet

Inlägg av Takolander »

Jag har en Marui M14 SOCOM, den gör precis under 100m/s men den når faktiskt 50m med 0,25-kulor...men inte längre än så (plus att det måste vara vindstilla!).
CYMAn lär vara en kopia på den och ska gå lite hårdare...men går den längre för det? Tja, har de inte fukkat up hoppen helt så...
Mitt gamla nom de guerre i bushen: "Slavko"
"SFC Takolander" på Xbox
"SFC_Tako" på PC/PS3

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Standard pricksäkherhet

Inlägg av frange »

Alltså... Det är inte priset som gör hur pass långt bössan går, utan det handlar mer om delar och inställningar.

Det är inte svårt att köpa sig en kinaklon för dryga tusenlappen, byta hopupgummi och till precpipa, täta den 100procentigt, och ställa hopupen perfekt, och då få den att gå längre och träffsäkrare än motsvarande 5000kr märkesbössa (helt orginal).

Utgångshastigheten gör inte mycket alls... Min Marui MP7 med PDI-precpipa går minst lika långt, om inte längre, än genomsnittliga M100-bössan på CQB-spel... Tillexempel gick den längre än vad min G&G UMG i orginalskick gjorde. Men, det tar lite längre tid för kulorna från MP7an att ta sig fram, då den cronar runt 70-75m/s...
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar