Hälp med köp av Co2 pistol..

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Erkaaan93 »

Hej :)

Nu är det så att jag funderar att införskaffa mig en kolsyredriven pistol. Jag är väldigt sugen på denna: http://www.cyberphoto.se/info.php?article=126171

Just nu finns den inte i lager men kommer att finnas snart igen. Vad säger ni om 2,4J med en utgångshastighet på 150 m/s?
Många som har olika softairgun krig har en viss gräns på utgångshastighet (vet dock inte om det är så vanligt). Gränsen brukar oftast vara satt runt 100 m/s. Då kommer vi till min fråga: Kommer jag inte kunna använda den under de flesta softairgun krig? det vore ju synd att köpa en, och sedan så är det inte många som tillåter den kraften under ett krig x)

Tack på förhand :)
Senast redigerad av 1 Erkaaan93, redigerad totalt 0 gånger.

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av ministry »

Anledningen till att man skaffar en pistol (mer eller mindre...) är att man inte skall ha något säkerhetsavstånd. 150 m/s ger dig väldigt många meter i säkerhetsavstånd - inom vilket du inte får skjuta. Skaffa en pistol som ligger på max 100 m/s, och ett gevär som går starkare. När du kommer för nära någon för att skjuta med geväret, drar du pistol.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Gwlyddyn »

En pistol som ligger på 2,4 joule är i min mening ospelbar. Du skulle ha ett säkerhetsavstånd på längre än vad du kan träffa vettigt.

Med andra ord: Nej. Köp en pistol som gör under 100 m/s.

[EDIT] Pucktvåa.

Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Erkaaan93 »

Okej :) men under 100 m/s känns lite väl lågt.. många ligger lite över 100 m/s. I alla fall som jag är ute efter..
Vill heller inte ha en för klen pistol :) jag vill ha en kraftfull.. säkerhetsavståndet för den är 20 m så.. och ifall man har en vanlig fjäderdriven pistol också så lär det ju inte bli några problem :P jag har ju det så.. Då kan man ta den vid närmare situationer..

Grenen89
Inlägg: 26
Blev medlem: fre mar 15, 2013 8:19 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Grenen89 »

du ska alltså ha en pistol för att skjuta på långt håll och en pistol för att skjuta på nära håll? :?

Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Erkaaan93 »

Den här då? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=16724
vill inte spendera för mycket :P

23 mars 2013, 17:44:

@Grenen: Ja.. vad spelar det för roll? ;) det är väl upp till var och en hur många pistoler man har ;)

Kimale
Inlägg: 362
Blev medlem: lör sep 22, 2012 7:39 am

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Kimale »

Utgår från VSAF trim regler nu!

Att ha en pistol som går 150m/s är totalt värdelös att köpa, 20m säkerhets avstånd..... Man använder ju pistolen när en fiende har kommit innanför sin säkerhetsavstånd! Det är iaf det vanligaste! ;)


Du stirrar dig blint på utgångshastigheten, att ha ett vapen som skjuter så hårt kommer bara utgöra en risk för dina motspelare om man inte spelar som krypskytt och vet vad man sysslar med!

Ang. den andra pistolen du länkade så är den betydligt mkt bättre, vanligaste är nog att du får 5m säkerhetsavstånd med den och i skogen kan det vara ok, även fast man i princip alltid kör med CQB trim (100m/s) i pistoler.

Om du ska köpa från Cybairgun så kanske denna kan vara något? http://www.cyberphoto.se/info.php?article=3755

Helt okej pris, perfekt utgångshastighet och snygg!

Sen så kostar alltid gas/Co2 grejer pengar, bättre att spara lite till och köpa något vettigt och bra!
Senast redigerad av 1 Kimale, redigerad totalt 0 gånger.
How to win a war? Buy a Kalashnikov


Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

ministry
Inlägg: 753
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:41 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av ministry »

En pistol med 100 m/s kontra en med säg 120 m/s kommer inte skilja nämnvärt i räckvidd. Satsa istället på en riktigt bra hop och precpipa. Ingenting blir bättre med högre utgångshastighet på en pistol, egentligen. Du får bara fler nackdelar.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Erkaaan93
Inlägg: 24
Blev medlem: sön mar 17, 2013 1:38 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av Erkaaan93 »

@mr kboy: Ja det kanske jag gör..
Jag vet att co2 patroner kostar.. men inte är det mycket heller.. dock vill jag nog inte lägga ner mer än en tusing på en pistol så..
Och som du kanske inte har märkt ligger de flesta Co2 pistoler över 100 m/s..
Men den där du tipsade om verkar faktiskt nice :D kan tänka mig något liknande :D
Senast redigerad av 1 Erkaaan93, redigerad totalt 0 gånger.

DaToolBox
Inlägg: 64
Blev medlem: sön jul 29, 2012 1:59 pm

Re: Hälp med köp av Co2 pistol..

Inlägg av DaToolBox »

Hej,

Innan du spenderar pengar samt beställer en bössa, Så tycker jag att du ska passa på att läsa så mycket du kan här på forumet.
Förslagsvist skulle du kunna börja här Hjälp mig att välja vapen/nation/gear tråden.

Sedan tycker jag inte att du ska stirra dig blind på "utgångshastigheten", Kan lova dig att du vill inte bli träffad av en kula från en +150 m/s bössa som avlossats på nära håll!...
Att spela enbart med pistol kan vara grymt roligt, Dock inte med dom säkerhet avstånden det medför om du väljer någon som gör mer än 100 m/s.
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

Skriv svar