Några frågor..

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
twoface

Några frågor..

Inlägg av twoface »

Vet inte om jag är i rätt forumdel men eftersom jag varit borta några år från sporten ser jag mig som nybörjare igen ;-)
Blev medlem här för att sälja iväg all gear + vapen men eftersom man inte fick "instant access" till börsen fan jag mig själv läsandes här i diverse trådar och tröck på mängder av länkar och tro på fan så väcktes suget på nytt!

Mina frågor dock är som följer:
Min bössa är i grunden en Marui Mp5SD5 men förstärkt gearbox från G&G och CA metallkropp och söker nu en prec. pipa som passar, var hitta bäst kvalle till bäst pris?

Vill även gärna ha tips på var jag får tag på en prisvärd batteriladdare?

Bössan har inte avfyrats på ca 5 år, är det något jag borde tänka på?

Var runt södra dalarna finns kunnigt folk som kan bidra med mekhjälp?

Förstår om två av frågorna är farligt nära köpesannons men admin får gärna flytta tråden dit den hör hemma då jag är lite vilsen på förumet än sålänge ;-P

Tacksam för seriösa svar :-)

ohman

Re: Sv: Några frågor..

Inlägg av ohman »

En bra ide är att kika in i omdömesdelen för återförsäljare. Då får du ganska snabbt en bra överblick över vilka du vill handla av.

När det gäller precpipa så gör Madbull bra pipor till bra pris. Många återförsäljare har dessa i sortimentet. Prometheus gör grymma pipor med, men kostar vanligtvis mycket mer.

Imax B6 är en bra laddare som tar både lipo och nimh batterier. Finns till bra pris på Hobbyking.

När det gäller att få fart i bössan igen så skulle jag kolla om den behöver smörjas samt att hop up-gummit är ok.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

twoface

Re: Några frågor..

Inlägg av twoface »

Tack för svaret, ska genast in och grotta runt lite mer :-)
Ang hop up gummi och smörjning, hur kollar jag det? Ta isär lådan?

Ska tilläggas att jag endast varit med vid isärtagande en gång för ca 8 år sedan så pilla på invärtes saker på egen hand är inget jag tänker ge mig in på obevakat :-P

5 juni 2013, 21:27:

Någon som har koll på längden på innerpipan i MP5SD5?

ohman

Inlägg av ohman »

Om du inte hittar någon som kan hjälpa dig i närheten finns alltid alternativet att lämna in den till Röda Stjärnan, Vapenbutiken eller Striker Airsoft i Stockholm om du har vägarna förbi. De kan säkerligen hjälpa till att få fart på din bössa igen. Det är inte jättesvåra grejor att göra på egen hand, men det enklaste är väl att försöka få tag i någon i närheten som kan hjälpa till om du inte vill göra det själv.

En snabb googling tyder på att du har en innerpipa som är 229mm lång. Om du ändå ska byta innerpipa så kommer du behöva flytta ditt gamla eller sätta nytt hop up-gummi, så då löser sig den delen :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

twoface

Inlägg av twoface »

Tack tack igen :-) gör jag en idiotgrej om jag köper en längre pipa och låter den gå hela vägen ut i ljuddämparen? Sitter en SOCOM dämpare på nu men innerpipan slutar alldeles i början av den, om jag låter en innerpipan gå ända till mynningen blir det pain or gain? Inget i dämparen som kommer stadga..

Mace

Inlägg av Mace »

Stockholm SAS
BadGuys Alliance

Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

ohman

Inlägg av ohman »

Du kan skumma igenom denna, den lär hjälpa :)
viewtopic.php?f=20&t=8408

Det borde gå bra att sätta in en pipa upp till 300mm utan att behöva byta cylinder. Och ja, det bör gå fint att ha den i dämparen utan något extra stöd.

twoface

Inlägg av twoface »

Väldigt tacksam för all hjälp jag fått av er :-) dock förstod jag inte så mkt av tråden om pipuppgradering men G&G byggde/förstärkte boxen för 120 fjäder (sitter orginalfjäder i boxen nu), om jag petar i en 300mm, kommer rof och skjutavstånd påverkas positivt eller negativt på något sätt?

ohman

Inlägg av ohman »

Piplängden påverkar inte RoF alls, den beror på motor, batteri och kugg. Avståndet påverkas mest av hur bra hop-effekt du har, samt din utgångshastighet. Om du installerar en precpipa så kan du påverka kulornas hastighet en aning, men troligen inte med någon enorm mängd. Det du bör få är lite bättre precision i bössan, under förutsättning att ditt hop up-gummi är ok och hopen lirar som den ska.

twoface

Inlägg av twoface »

Okej då förstår jag, tack :-)

Skriv svar