Lite nybörjarfrågor

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av Nitisk »

När det gäller pistol tror jag de flesta kör med gbb (gas blowback). Co2 har en förmåga att skjuta för hårt, speciellt om den inte har blowback.
Jag skulle säga att du inte ska stressa fram vad du vill ha. Åk till ett lokalt spel, och fråga om du får testa någons pistol, fråga runt vad de tycker om sina pistoler.
Själv kör jag med en Tokyo Marui Five Seven, och jag är väldigt nöjd(fantastiskt hop-up) även om man inte använder den så mycket just i skogen. Man kommer oftast inte så nära om man inte kör cqb.

marcus502
Inlägg: 27
Blev medlem: fre aug 16, 2013 9:09 am

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av marcus502 »

Den här pistolen MÅSTE VÄL ändå vara ett bra val?
http://www.garderoben.se/asg-m9-heavy-w ... c-497.aspx

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av ohman »

Det är oftast mycket enklare om du vet vad du vill ha för modell på pistol. Då kan du börja leta specifikt efter de vapnen och undersöka vad som bäst passar dina behov/önskemål. Att bara blint handla lite vad som helst kommer troligen leda till att du i slutänden känner dig lite besviken eller irriterad på att du slösade pengar på saker som du inte vill ha eller kommer använda.

Till att börja med, har du tänkt köra någon speciell inriktning på din gear. Vad har du för primärvapen, vilka använder det, vad har du för alternativ där? Vad använder de vanligtvis för sidearm, vad finns för alternativ där? Osv.

Om du specifikt vill ha en M9 så finns det jättemycket att välja på. Värt att kolla runt.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av Kocken149 »

Jag tror det där är en rebrandad kjw, och det är en skitbra pistol isf. Har en kjw m9 själv. Framgår dock inte om det är den som har blå nozzel , för det är den man helst vill ha (co2 kompatibel och har tåligare internals)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av ohman »

Troligen samma som denna: http://www.rodastjarnan.com/airsoft/air ... ight-18036
Finns Co2 mag som tillbehör. Men de tydliggör inte om det är versionen med blå nozzle heller. Håller den utgångshastigheten även med Co2? I så fall är det ett strålande köp.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

marcus502
Inlägg: 27
Blev medlem: fre aug 16, 2013 9:09 am

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av marcus502 »

ohman skrev:Det är oftast mycket enklare om du vet vad du vill ha för modell på pistol. Då kan du börja leta specifikt efter de vapnen och undersöka vad som bäst passar dina behov/önskemål. Att bara blint handla lite vad som helst kommer troligen leda till att du i slutänden känner dig lite besviken eller irriterad på att du slösade pengar på saker som du inte vill ha eller kommer använda.
Till att börja med, har du tänkt köra någon speciell inriktning på din gear. Vad har du för primärvapen, vilka använder det, vad har du för alternativ där? Vad använder de vanligtvis för sidearm, vad finns för alternativ där? Osv.
Jo, jag tror mig ha en klar uppfattning om vad det är jag är ute efter, och jag har kollat runt på många ställen fram o tillbaka innan jag bestämt mig. Jag har bestämt mig för en speciell inriktning på mitt gear, och det utgår jag från. Det enda som strulat rejält hittills är pistolen, och lite grann med M4:an kanske. Men vafan... vill ju komma igång ju! :D
Kocken149 skrev:Jag tror det där är en rebrandad kjw, och det är en skitbra pistol isf. Har en kjw m9 själv. Framgår dock inte om det är den som har blå nozzel , för det är den man helst vill ha (co2 kompatibel och har tåligare internals)
Vad exakt är en "blå nozzle"?

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av Hälge »

En nozzle som är blå! :shock:
Framgår dock inte om det är den som har blå nozzel , för det är den man helst vill ha (co2 kompatibel och har tåligare internals

marcus502
Inlägg: 27
Blev medlem: fre aug 16, 2013 9:09 am

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av marcus502 »

Hälge skrev:En nozzle som är blå! :shock:
Jo.. men vad är en "nozzle"? och varför just blå? Varför inte röd?

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av Kocken149 »

Om du drar bak manteln och tittar ner i pickan, så ska den del som gasen går igenom och puttar fram kulorna till pipan. Den ska helst vara blå, det betyder att den även klarar av co2 magg.

marcus502
Inlägg: 27
Blev medlem: fre aug 16, 2013 9:09 am

Re: Lite nybörjarfrågor

Inlägg av marcus502 »

Jag tänkte ju skaffa mig LiPo 7,4 till min M4... Men undrar bara på ett ungefär hur många LiPo:n det normalt brukar gå åt under ett "söndagsspel" exempelvis?

Skriv svar