Ny och vill ut!

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
KungConny
Inlägg: 13
Blev medlem: tis dec 10, 2013 1:07 am

Ny och vill ut!

Inlägg av KungConny »

Tjena, jag är ny i allt det här med airsoft, spelat paintball och mycket lazerdoom i mina dar :D men nu vill jag börja med airsoft! jag har utrustningen men ingen riktig stans att vara, jag har bil så jag kan ta mig till dom flesta plasterna runt om stockholm! "eller längre om det behövs"

Så det jag egentligen behöver hjälp med är att komma in i det hela, typ som vart jag kan anmäla mig till evenemang och liknande'

Tack på förhand! KungConny :)

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Ny och vill ut!

Inlägg av Nitisk »

Det finns bland annat klacken för utomhusspel.
Vapenbutiken har också spel. Kan vara skönt att spela på deras inomhusbana nu på vintern.

Nu kan det vara svårt att få en plats i uppskrivslistan, men ganska nyöppnade tampongfabriken en liten bit från Stockholm ska tydligen vara en upplevelse. Den finns under Evenemang -> Spel och andra evenemang -> Mellansverige -> Tampongfabriken ->

Ta en titt här för Storstockholm:
http://airsoftsverige.com/forum/viewforum.php?f=33

P.S. Testa att söka på Google om du inte hittar med inbyggda sökfunktionen här på forumet.
Typ: Airsoft spel Stockholm, Airsoft områden Stockholm,
Airsoftsverige spel Stockholm osv.. Gäller om du ska söka andra grejer med.

Edit: rättate sökvägen.
Senast redigerad av 1 Nitisk, redigerad totalt 0 gånger.

Prospero
Inlägg: 121
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:53 pm

Re: Ny och vill ut!

Inlägg av Prospero »

Kolla in våran cqb bana och sthlms förening. Banan är en fabriks som finns i Uppsala. HTTP://www.sthlmregiment.se
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Åkerlund
Inlägg: 54
Blev medlem: ons maj 16, 2012 8:20 am

Re: Ny och vill ut!

Inlägg av Åkerlund »

Klacken är bra för utomhusspel och det spelas varje lördag från kl 11:00 tills att folk inte orkar mer eller att det mörknar. :)

KungConny
Inlägg: 13
Blev medlem: tis dec 10, 2013 1:07 am

Re: Ny och vill ut!

Inlägg av KungConny »

Grymt Tack för alla svar! :D kör klacken året om eller är det sesongs indelat på något vis?

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Ny och vill ut!

Inlägg av Nitisk »

Kolla på länken jag tipsade om angående klacken. Eller gå manuellt till:
Evenemang -> Spel och andra evenemang -> Storstockholm -> och kolla igenom det som handlar om klacken. Såg att senaste spelet var 7/12. Tror de spelar så länge det kommer tillräckligt med folk.

KungConny
Inlägg: 13
Blev medlem: tis dec 10, 2013 1:07 am

Re: Ny och vill ut!

Inlägg av KungConny »

Yes, lyckades hitta den! Tusen tack! Verkar som ett grymt ställe för mig att börja på!

Mvh Samuel!

Athlantika
Inlägg: 15
Blev medlem: mån maj 14, 2012 9:03 pm

Re: Ny och vill ut!

Inlägg av Athlantika »

Tjo!
Jag driver skeppartorpbanan norr om sthlm, Det är speedballbana så det blir korta intensiva spel oftast med mycket plast i luften samtidigt.

Det är rätt ofta samma personer som brukar vara där så det är enkelt att kunna fråga om saker och en perfekt bana för nybörjare!

Vi finns under evenemang-->StorStockholm
Owner of Skeppartorp Airsoft
http://www.skeppartorpairsoft.se

Leader of WolfSquad Airsoft

Skriv svar