Hur många skott får man ut ur en 1000ml gbb gasflaska
-
Hur många skott får man ut ur en 1000ml gbb gasflaska
Ungefär hur många skott får man ut ur en 1000ml gbb gas flaska (ultrair, green gas etc) airsoften ifråga är en Tokyo Marui 5.1 Hi Capa....
Tacksam för uppskattning
/Trix
Tacksam för uppskattning
/Trix
-
Re: Hur många skott får man ut ur en 1000ml gbb gasflaska
Beror helt på Temp,läckage samt rekylfjädern men jag brukar aldrig räkna men rätt så mycket faktiskt.
Med täta magasin och utan uppgradering så får jag ut runt 1.5 magasin/laddning ur min TM 5.1.
Hur många magasin man får ut ut tuben beror som nämns på väldigt mycket, läckage, temperatur, metod vid laddning etc men skulle säga man iaf klarar 5-6 spel med måttlig användning på en tub.
Kan nämnas att jag spelar sniper och därför använder min GBB rätt flitigt.
Hur många magasin man får ut ut tuben beror som nämns på väldigt mycket, läckage, temperatur, metod vid laddning etc men skulle säga man iaf klarar 5-6 spel med måttlig användning på en tub.
Kan nämnas att jag spelar sniper och därför använder min GBB rätt flitigt.
-
ett och ett halvt magasin, jag gissar att punkten är en felskrivning och vi snackar 15 magasin...
Så 20 skott i magasinet gånger 15... alltså 300 skott ur en 1000ml green gas/ultrair tub...
Jag måste erkänna att jag är lite besviken, trodde det skulle räcka till nåt i stil med 750-1000 skott/gasflaska åtminstone
Såg nåt om propan-adaptrar, någon som tillämpar detta i svenska former (adapter som passar i sverige/smörjmedel och exakt vilken gas ni köper)
Tack för svaren grabbar
/Trix
Så 20 skott i magasinet gånger 15... alltså 300 skott ur en 1000ml green gas/ultrair tub...
Jag måste erkänna att jag är lite besviken, trodde det skulle räcka till nåt i stil med 750-1000 skott/gasflaska åtminstone
Såg nåt om propan-adaptrar, någon som tillämpar detta i svenska former (adapter som passar i sverige/smörjmedel och exakt vilken gas ni köper)
Tack för svaren grabbar
/Trix
Det stygge menar är nog att han får ut 1 1/2 magasin / laddning med gas.
1 laddning med gas 1 1/2 magasin.
2 laddningar med gas 3 magasin.
Ungefär
1 laddning med gas 1 1/2 magasin.
2 laddningar med gas 3 magasin.
Ungefär
Mina affärsredovisningar: http://www.airsoftsverige.com/forum/vie ... 121&t=3041
Task Force Rednecks-- https://www.instagram.com/task_force_rednecks
Task Force Rednecks-- https://www.instagram.com/task_force_rednecks
-
Okej, men det gör mig inte mycket klokare...
tillåt mig omformulera min fråga
Räcker en flaska GBB gas 1000ml till 5 skott eller 5000 skott? Hur många uppskattningsvis?!?
Hjälp!
/Trix
PS. Jag har beställt en påse 4000 bb 6mm(115kr) , räcker det om jag köper 30 flaskor ultrair (ca 4400:-) för att gå jämt upp kulor/gas?
21 december 2013, 01:26:
tillåt mig omformulera min fråga
Räcker en flaska GBB gas 1000ml till 5 skott eller 5000 skott? Hur många uppskattningsvis?!?
Hjälp!
/Trix
PS. Jag har beställt en påse 4000 bb 6mm(115kr) , räcker det om jag köper 30 flaskor ultrair (ca 4400:-) för att gå jämt upp kulor/gas?
21 december 2013, 01:26:
Inomhus garage ca 20 grader plus, rekylfjädern som sitter i om jag köper vapnet (Marui 5.1) och jag har ingen aning om hur mycket en splitterny TM läcker?!?Postaldude skrev:Beror helt på Temp,läckage samt rekylfjädern men jag brukar aldrig räkna men rätt så mycket faktiskt.
trixshooter@
Låt oss ta som ett exempel, en flaska ultraair räcker för mig, inomhus, med en KJW G23 med plastmantel, för drygt 500 skott innan man börjar känna av att pistolen går mindre rappt.
TMs Hi-capa är bland dom mest gaseffektiva gbbs som finns, den bör förbruka likt min KJW inomhus.
Låt oss ta som ett exempel, en flaska ultraair räcker för mig, inomhus, med en KJW G23 med plastmantel, för drygt 500 skott innan man börjar känna av att pistolen går mindre rappt.
TMs Hi-capa är bland dom mest gaseffektiva gbbs som finns, den bör förbruka likt min KJW inomhus.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.
30 flaskor! skulle jag klara mig på i 10år. Tror snarare du klarar dig med ca 4-5 flaskor för 4000 kulor.
Ska man grovt säga 1 skott per milliliter gas?
Som sagt så varierar det ju rätt mycket mellan olika pickor, hur du hanterar påfyllning mm. Men grovt sätt så ja kanske det är ett vettigt mått