a&k m249 matar inte?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

a&k m249 matar inte?

Inlägg av xive22 »

Tjena igen!

nu är det så att jag fick hem min m249 och den vill inte mata...över huve taget!
jag tog bort pipan och har kollat hopupen osv har dock inte öppnat bössan

men iaf så skulle jag testa den, jag sköt några skott kom inga bulor, skött lite till inga bulor, när jag öppna den så bara flög de ut kulor från bössan verkar som dom har tagit sig in i bössan på något sätt?

vad kan det vara? är de hopupen som inte "linar" upp med box magget?

tack för svar!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av ohman »

Kolla så att hålet på hop up-huset ligger i linje med hålet från magasinbrunnen. Om du har magasinet ikopplat och tar ut hop up huset kommer den mata in en del kulor.

A&K är lite kinkiga med matningen ibland, men det brukar gå att lösa.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av Gwlyddyn »

Lite kinkiga? Oh, mycket skulle jag säga..

Man kan även ta fint sandpapper, 1200 typ, och polera upp matningshålet. Det hjälper ofta.

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av xive22 »

hur kollar jag så att den är i linje då? man ser ju inte de när man tryckt in magasinet? eller bara jag som är bakom flötet?

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av ohman »

Sätt inte i magasinet, lys med ficklampa i pipan, lyft på luckan där du sätter i magasinet, titta in och se så allt ser bra ut.

Om den fortfarande inte matar, följ Gwlyddyn's råd ovan.
Senast redigerad av 1 ohman, redigerad totalt 0 gånger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av xive22 »

hur vet jag då om den sitter bra? :)

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av ohman »

Hehe, du bör se insidan av hop up huset tack vare att du lyser med en ficklampa i pipan, ser du kanter eller alternativt bara en metallvägg så är det inte bra :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av xive22 »

ska den sitta i "centrum" så att säga så man inte kan se in i själva bössan? eller är de okej om man ser en liten kant in? för det är nämligen så att man ser lite in ovanför!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av ohman »

Hålet i hop up huset ska vara mitt för hålet i magasinbrunnen, tillsammans ska de bilda ett "rör" för att kulorna ska kunna rinna in.

Kolla även här: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 127&t=6003
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

xive22
Inlägg: 40
Blev medlem: tis okt 29, 2013 5:44 pm

Re: a&k m249 matar inte?

Inlägg av xive22 »

Rättelse, jag fixade det men den matar inte endå:)!

Skriv svar