AGM M16A1

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
NoExcuse
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jun 06, 2012 8:57 pm

AGM M16A1

Inlägg av NoExcuse »

Hejsan har lite frågor angående AGM M16A1. Just nu kör jag med en Snow Wolf M1A1 Thompson som jag blev lite besviken på. Pågrund av att vapnet inte har så långt range. Jag kör oftas i stort skogs område. Då är det därför jag har blivet lite sugen på en m16 för att vapnet har Vapnet ska ha runt 400+ FPS = 120 m/s och sen är vapnet kanska långt så kulan borde gå långt, det är ju perfekt hög utgångshastighet o lång pipa perfekt för Skog. Så det är AGMs m16 som gör mig mest intresserad pågrund av priset som ligger på 1500 kr från Gunfire.pl och utgångshastigheten och längden på pipan.

Nu är min fråga är det någon som har haft nån erfarenhet av vapnet ? Är vapnet bra byggt ? Är vapnet bra på långt håll som jag förutspår ?

Länk på vapnet http://gunfire.pl/product-eng-1152191760-AGM-033.html

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av TwinkleDew »

Egentligen kan du bara uppgradera Thompsonen med nytt fräscht gummi och kanske täta den lite bättre men om du vill ha m16: http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... p-j_1.html dom sätter i bättre delar så som kullagrad springguide, pistnghuvud kromcylinder m130 fjäder (440-460 fps) och metallcylinderhuvud. Jag har mycket bra erfarenheter av p&j kompis har en PJ4 CQB. skjuter hårt och långt precison är väl sådar p.g.a den korta pipan men P&J är VERKLIGEN att rekommendera. :D
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

NoExcuse
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jun 06, 2012 8:57 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av NoExcuse »

Det blir väl att tänka över detta lite mer. Taiwangun.com. Hur mycket blir fraktkostnaden o hur lång tid tar det till Sverige

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av TwinkleDew »

Frakten ligger på cirka 100 kr. Jag beställde en gång på en måndag, paketet kom med ups på fredag.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

NoExcuse
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jun 06, 2012 8:57 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av NoExcuse »

Fintfint. En sak jag märker att dem är lite dyrare än Gunfire.pl Men om du säger att frakten ligger på 100 kr så känner jag någ lite pått

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av TwinkleDew »

Det är ett annat märke. Dessutom har de satt i ovan nämnda delar och så testar de alla vapen innan de skickar dem, du får med kronograf resultat
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

NoExcuse
Inlägg: 21
Blev medlem: ons jun 06, 2012 8:57 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av NoExcuse »

Dem verkar va riktigt bra faktiskt, nästa köp blir väl därifrån

Cpt
Inlägg: 125
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:08 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av Cpt »

Utgångshastighet är inte den heliga Graal. Har du ett schysst bra hopgummi och ställt in hopen samt använder kulor av bra kvalité?

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av TwinkleDew »

Såklart inte... Men PJ's bössor är riktigt bra.
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: AGM M16A1

Inlägg av frange »

TwinkleDew: Varför M130-fjäder? Har du tänkt att han ska bygga semisniper eller?
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar