AEG med eller utan Blow back...

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av RescueTeam »

Hej alla
Som ny i detta med Airsoft undrar jag om lite vapen...
Så jag skulle vilja höra pros and cons vad det gäller elektriska blowback vapen....

Såg en på vapenbutiken med blowback för en billig peng.... Men har fått höra att blowback inte är riktigt bra...

Motivera gärna era svar

// R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Bloodneed »

För att blowback funktionen är värdelös på något som ändå låter som en sy maskin, det blir inte den balla upplevelse du väntar dig och att den drar el. Dessa är mina argument emot. Mindre rörliga delar, mindre problem
CTR EP3 Championship White, nuff said

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av nox_umbra »

Jag har ingen personlig erfarenhet av elektrisk blowback, men vore det jag skulle jag nog köpa en bössa utan blowback.
Mest för att jag tycker att det ser "fel" ut med blowback och ingen nämnvärd rekyl, men även för att det är mer rörliga delar som kan strula samt att blowback ofta tar energi från vapnet som skulle användas till att framdriva kulor.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av TwinkleDew »

Dessutom är ebbr'n på vapenbutiken gjord av APS. KÖP INTE!
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

hedning
Inlägg: 11
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:15 am

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av hedning »

Jag vet inte hur det ser ut på alla modeller men på dom jag sett går blowbacken lätt att koppla bort om man tröttnar.

Jag har en Umarex G36 med blowback och jag gillar det, lite tuffare ljud och ser ball ut. Klart den kanske drar lite extra el men jag klarar ett helt söndagsspel på ett minibatteri så det är inget som jag direkt haft problem med, fjädern i blowbacken är så klen att jag har svårt att tro att det gör någon jätteskillnad.

Men som det var sagt tidigare, med fler finesser så är det mer som kan gå sönder och vibrationerna kan säkert få hopupen att ställa om sog lite med tiden. Dock blir det inte mycket mer vibrationer än en vanlig AEG.
Med ölen i blodet och Jesus i ryggen.
/Oscar - OTI
www.gotlandairsoft.se

strayferret
Inlägg: 34
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:36 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av strayferret »

finns några i min grupp som har byssor med blowback, och även en del man träffat på... Alla gillar det, ger dem liiiite extra inlevelse. Ett "problem" är dock att man inte hör lika lätt när man har slut på kulor (normalt sett distinkt skillnad mellan att skjuta med kulor och när de är slut) så man blir på så sätt lite extra utsatt.

Coolt, men egentligen inte praktiskt

Hymer
Inlägg: 59
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:27 am

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Hymer »

Jag har ägt en massa aeg's med blowback och jag skulle inte köra vanlig aeg igen.

TM's Ebb bössor är absolut bäst.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Bloodneed »

Ursäkta att jag frågar, men då jag verkligen aldrig upplevt "det där lilla extra" med ebb, upplys mig! Förstår gbbr där det smäller och rekylen ändå är verklig. Men en liten plastflik som går fram och tillbaka ? Really . Det kan ju vara jag som missat något? Vilka bössor bör jag prova för att uppleva wow efekten?
CTR EP3 Championship White, nuff said

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av Danno »

Det finns två olika typer av AEG "blow back" en med "shock recoil" och en utan. Den som är utan "shock" effekt är i regel den vanligaste.

Här är ett exempel på en av undatagsfallen, som faktist funkar riktigt bra:
http://www.youtube.com/watch?v=IXHUFScbcFM
Mindre bra blowback:
http://www.youtube.com/watch?v=KWZjXiOi ... re=related
Senast redigerad av 3 Danno, redigerad totalt 0 gång.

bobeson
Inlägg: 85
Blev medlem: mån jun 18, 2012 11:04 am

Re: AEG med eller utan Blow back...

Inlägg av bobeson »

Vill man ha rekyl så ska man glömma el och satsa på en gbbr istället.
Priset stiger då till det dubbla jämfört med aeg men smakar det så kostar det.

Personligen så föredrar jag gbbr före aeg men min plånbok tycker tvärtom.

Så om du har pengar så köp en gbbr i full metal om du vill ha blowback

Om du har en smal plånbok så köp en helt normal aeg utan blowback för dom som har en bra kostar oftast lika mycket som en gbbr

Skriv svar