Köpa JG g608-2 (G36K)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
shelter
Inlägg: 6
Blev medlem: mån jul 02, 2012 10:09 pm

Köpa JG g608-2 (G36K)

Inlägg av shelter »

Hej!

Jag är sugen på att köpa detta vapen men vet inte riktigt vilket alternativ som är bäst.
Har bland annat hittat det i sverige här, http://www.rodastjarnan.com/airsoft/jin ... 08-2-14699
Sen finns det på eHobby och WGCShop också men där drar ju frakten iväg så förbannat.

La t.ex en order på eHobby och där blev det c:a $140 + $94 i frakt... om vi gör ett grovt överslag borde det landa på 2340kr med risk att skiten fastnar i tullen dessutom.

Några tips på alternativ där det blir bra och billigt?
Ska ha BB's och eventuellt 20mm RIS också.

EDIT:
Det blev Umarex G36C varianten istället från Cyberphoto. Den var så fruktansvärt prisvärd att jag inte kunde låta bli.

Lolzer
Inlägg: 111
Blev medlem: ons jun 13, 2012 8:30 pm

Re: Köpa JG g608-2 (G36K)

Inlägg av Lolzer »

Jag har själv en G36C som jag beställde från cabom(vet att just den butiken inte är så populär här och det håller jag med om). Så om du inte nödvändigtvis behöver en G36K utan kan tänka dej en G36C så skulle jag nog rekommender att åtminstone kolla in det vapnet. Skillnaden på G36K och G36C är längden på pipan om jag inte misminner mej helt.
http://cabom.se/produkter/soft-air-guns ... k,30472307
Jag har inte haft några problem med vapnet och det kostade ca 300 kr mindre än det vapnet som du länkade.

Som sagt vet att inte alltför många här tycker om cabom som en airsfot butik men just det här vapnet är verkligen värd det priset (om inte mer)!
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: Köpa JG g608-2 (G36K)

Inlägg av zexz »

Har haft den där bössan i snart ett år och är skitnöjd med den. Den har fått vara med om ett par smällar hittills men inget som har gått sönder/spruckit så imo så har den varit hållbar utöver min förväntan. Spinner fortfarande på som den ska, öppnade nyligen upp gearboxen efter att ca 40000 kulor gått igenom den för att smörja och inspektera. Allt därinne hade inga slitningar och såg ut att vara i nyskick i princip, kan varmt rekommendera denna pjäs. Om du nu beställer bössan så kan jag rekommendera att du köper ett nytt hopupgummi till den direkt då dom har en tendens att vara värdelösa rakt ur kartongen.
ZE NOODLE PATRASK

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Köpa JG g608-2 (G36K)

Inlägg av frange »

Lotzer: Nja, skillnaden mellan G36C och K är dessutom längden på handguarden, och frågan är om inte K'n har den längre fällstocken som G36an har? Alltså, aningen längre än C'ns.
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

zexz
Inlägg: 80
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:32 pm

Re: Köpa JG g608-2 (G36K)

Inlägg av zexz »

Fällstocken på K'n och C'n ska vara lika långa, så är det på mina. Så skillnaden är längden på handguarden, ytter samt innerpipan.
ZE NOODLE PATRASK

Skriv svar