a&k atw och systema 150

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Allan_g
Inlägg: 224
Blev medlem: ons jul 11, 2012 2:07 pm

Re: a&k atw och systema 150

Inlägg av Allan_g »

Jaa, jag är nöjd med min. Min har dock gått igenom vissa modifikationer så som Agressors motor, Orga hopup samt full Etiny el.

Läs gärna om de detaljer som kortfattat summerar hela ATW bössan:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 18&t=23266

Att summera bössa i så få ord som möjligt:
Kör med den original till någon pajar (som oftast är elen).
Original hopup är bra (ligger enligt mig vid top 70% av det som erbjuds på marknaden inkl flat hop), låt den vara tills du lärt dig mecka allt annat i bössan. De som påstår något annat hade kanske ett måndags ex. De ATW jag haft att göra med (10 st. varav jag ägt två själv) skjuter låååångt och rakt. Träffar på 70 meter är inte speciellt svåra på stationära mål. Faktum är att den skjuter för hårt snarare än löst.

Att du byter till bättre delar betyder nödvändigtvis inte en direkt uppgradering utan migrän och sämre resultat, jag tillsammans med de flesta som beställt Etiny el senaste 6 månaderna har spottat spya på deras senaste batch och otroligt dåliga quality controll. Min var grovt defekt på ECU redan från leverans.

Organ håller jag fortfarande på att optimera och min Etiny byte gör detta långdraget, denna hopup är dock monster och så som det ser ut just nu kommer jag nog ha en 90-100 bössa som når längre än de flesta 120-130 trimmade AEG bössor.

Har du inte brinnande intresse så som jag har med mina bössor skulle jag rekommendera att inte mecka själv utan lämna in den hos tex Agressor och låta dem göra jobbet åt dig för att säkerställa uppgraderingar. Satsa på El och motor i första hand (en ca 2000-2500 uppgradering som inte är så hemskt bråttom med).

Lycka till!
Allan_G
Pointman och assault i N.C.S - Northwood Combat Security af föreningen SAR.