Vill börja/prova - Södra Skåne

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Wzn
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 20, 2014 8:54 am

Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Wzn »

Hej allihopa.

Nu är det såhär att jag börjat tröttna på att vilja spela paintball när ingen annan vill spela, så jag har bestämt mig för att ta det i mina egna händer. Mitt namn är Fredrik och jag är 25 år, bofast i Malmö. Rent spontant så känns detta som något man vill hålla på med, men för säkerhets skull så känner jag att ett provspel eller två är lämpligt först och främst. Det är viktigt för mig att vara med om ett riktigt spel så man får en komplett upplevelse, så man inte kommer in på ett drop-in där det finns 4 andra spelare så springer man runt och jagar fienden á la Laserdome.

Efter att ha kikat i eventdelen så känns det väldigt fattigt för oss (läs mig) som inte har några saker själv att tillgå, så därför söker jag efter tips på arrangörer/evenemang där man kan hyra. Jag vill helst inte låna någon annans vapen av förklarliga skäl, rasar det i ett moment som ägaren gjort 200 gånger förut så blir det en väldigt obekväm sits både för mig och ägaren, men att känna, klämma och trycka av skulle jag gärna tacka ja till.

Eftersom jag är den personen som jag är så sitter jag redan och tittar på bössor att införskaffa och söker därför generella tips. Hur är det att köpa begagnat? Vad har dina reparationer kostat? Köpte du ett billigt vapen, och ångrar det?

Utöver detta så är jag en tillbakadragen kille som först släpper garden när jag är bekväm med omgivningen, så jag skulle givetvis uppskatta om någon hade en "plats öppen" för en nybörjare som spelar för att det är roligt, men älskar att vinna och gör vad som krävs för att uppnå detta (förutom att fuska).

Tack för mig.

Fubar
Inlägg: 157
Blev medlem: lör jun 29, 2013 12:26 pm

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Fubar »

Går även att hyra på Nyvång Airsoft batallion.
“War is young men dying and old men talking"
---------------------------------------------------------------------------------------
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ilit=fubar

Wzn
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 20, 2014 8:54 am

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Wzn »

Tackar, kommer deltaga i helgen på CombatZone om inget annat sker. Är det någon som ska dit så hojta till, vill gärna ha en "grupp".

Vad är era tankar om begagnat? Både utrustning och vapen.
En ny Boyi/Cyma eller en begagnad Army/C&C?

Som jag förstår är det viktigaste att ha en väst och väska/påse för tömda mag?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Bloodneed »

slår ett slag för cyma! har ägt ett par pjäser från det fabrikatet ..aldrig missnöjd
CTR EP3 Championship White, nuff said

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av ohman »

Du får mer saker för samma pengar om du köper begagnat, men det finns givetvis en risk att det inte är toppskick på allt. Samtidigt är det alltid så att man löper en viss risk att få ett måndagsex när man köper nytt med, plus att man allt som oftast kommer spendera mer pengar på nya saker för uppgraderingar som ofta redan finns i begagnade vapen.

Så, sammanfattningsvis: Mer för pengarna om du köper begagnat, enda nackdelen är att det inte är nytt (om det är viktigt för dig).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Wzn
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 20, 2014 8:54 am

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Wzn »

För mig är det viktigare att skotten går där dem ska, att dem går långt och att det är mindre strul med vapnet (generellt sett). Har inget emot att pilla och meka själv, utseendet är inget jag bryr mig om. Det kan man alltid måla om själv om man vill och dessutom är ett slitet vapen fräckare, i mitt tycke.

Då kanske begagnat passar mig bättre? Speciellt om jag vill ha en modell förutom AK/m4?

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av perlenbacher »

Har hållt på med denna hobbyn i två år. Ägt et trettiotal bössor och pistoler. Med andra ord så spelar det ingen roll vilket märke du väljer nu. Du kommer ändå skaffa en ny sedan. Kör begagnat så långt det går, alla i airsoftcommunityn är ärliga och verkar veta vad som är kosher och inte när det gäller skick.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Wzn
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 20, 2014 8:54 am

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Wzn »

Det låter ju bra, men tror ändå folk vill sälja och helt enkelt undviker att berätta om fel.

Men det blir den rutten ändå, vill ha ordentliga prylar.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av ohman »

Jag håller nästan helt med perlenbacher, med en liten modifikation, den absolut största majoriteten av airsoftcommunityn är extremt ärliga, men det finns ett och annat ruttet ägg här med. Ett bra tips är väl att kolla historiken här på ASS om de har någon. Är feedbacken i majoritet dålig bör man kanske undvika att göra affärer med den personen ;) I övrig har jag samma erfarenhet som pb, de jag har handlat med hittills har varit ärliga med skick, fel och brister som finns på grejerna man köper.

Och ja, om du fastnar för airsoft så kommer du garanterat gå igenom en hel del bössor innan du tycker att du hittat rätt :D
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Wzn
Inlägg: 24
Blev medlem: mån okt 20, 2014 8:54 am

Re: Vill börja/prova - Södra Skåne

Inlägg av Wzn »

Härligt att folk verkar någorlunda överens. Ska se om man kan få känna på lite bössor i helgen vid ett provspel, sen kan man förhoppningsvis kika in på börsen (när jag fått tillgång) och köpa något "bättre".

Ska kolla efter CA, TM, C&C. Kanske är man dum och så slår köpdjävulen till så man drar på en FCV, haha.

Är jävligt lätt hänt när man inte beslutat sig för en budget. Skulle köpa en TV, slutade med dubbelt så dyrt. Samma med datorkomponenter haha.

Skriv svar