Matar inte.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
kowski
Inlägg: 1
Blev medlem: fre jul 13, 2012 10:22 pm

Matar inte.

Inlägg av kowski »

Tjenare, jag har precis "ärvt" en airsoft av en polare men det verkar som att det är glapp i batteriet eller något.
Jag har ett nyladdat batteri och det funkar bra ungefär i 10 sekunder och sen så slutar den mata som om det inte finns något batteri kvar men när jag trycker upp magasinet så matar den på som vanligt och kan mata på hur bra som helst men tar jag bort handen från magasinet så händer samma sak (ibland funkar den längre och ibland kortare tid).
någon som har någon idé om vad som kan vara fel?

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Matar inte.

Inlägg av nox_umbra »

Nu blir jag förvirrad, du menar alltså att motorn inte snurrar när du inte trycker upp magasinet?eller?
Så när du inte har något magasin i så funkar inte bössan alls? dvs den låter inte ett dugg.
Isånnafall antar jag att du har en m4 med batteri handguarden och att magasinet på något sätt håller ihop en glappande kabel i magasinbrunnen.

eller är det så att den låter helatiden du håller in avtryckaren, även om du inte har magasin i?
Om det är så så är det matnigsproblem med magasinen och då kan du prova att tejpa på strategiska ställen för att få dom att passa bättre. jag illustrerar med en bild

Bild
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Matar inte.

Inlägg av frange »

Vad är det för bössa?


Låter som det felet jag haft på en del G36or med batteriet i handguarden, dvs det som nox_umbra är lite inne på, att du har kabelbrott/en kabel som glappar i lödningen, som går precis "över" magasinbrunnen", När man tryckte den inåt/uppåt (dvs körde i ett magasin) gick det bra, men flaxade magasinet när man sprang så kunde det börja glappa aset. Lösningen var helt enkelt att löda om anslutningarna, samt byta ut eventuella skadade kablar.

Byta skadade kablar är rätt viktigt, ifall det går sig illa kan du få kortslutning och har du ingen säkring kvar så kan det börja lukta ganska bränt efter ett litet tag... Se över elsystemet snarast!
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar