Brittiska Armen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Mogrosh
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jun 11, 2014 6:54 pm

Re: Brittiska Armen

Inlägg av Mogrosh »

Men har jag varit blind eller är det att den brittiska version inte finns ? Den Fn Minimi ?

Mrmonkeey
Inlägg: 184
Blev medlem: tor jul 03, 2014 7:25 pm

Re: Brittiska Armen

Inlägg av Mrmonkeey »

Haru kollat taiwangun? Kommer inte ihåg vilka modeller de har. Men köpte min där (inte minimi utan den me skjutkolv)

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Brittiska Armen

Inlägg av PerceptIon »

Att den inte finns att köpa i färdigt brittstuk? Nej, men bra bössor att bygga på finns överallt.

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Brittiska Armen

Inlägg av KingPanda »

Annars kan du köpa en m240 och riva av heat-shielden och front riset, så får du en gpmg. Inte exakt, men väldigt likt ändå.

Mogrosh
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jun 11, 2014 6:54 pm

Re: Brittiska Armen

Inlägg av Mogrosh »

Mer att det inte är så lätt att hitta när man är 2 meter lång och många kilo för mycket men jag förstår vad ni menar.

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Brittiska Armen

Inlägg av Mace »

Vi kör som gamla hederliga SAS och har gjort det ett gäng år. Vi ser ut som något hunden släpat in men det gör å andra sidan ganska ofta förelagan också.

1. Det svåra med airsoft är att det är en visuell hobby, det genererar att du behöver se mer RS ut än på riktigt. Vilket ibland kan vara svårt. Dessutom är det en hobby där utrustningen är a&o (vilket innebär att har du asscool seal gear men ändå inte kan springa 200m så är du fortfarande cool *sarkasm*).

2. Brittiskt RS gear är ofta billigare än kina gear. Själv kör jag med en gammal Arktis chestrig som jag älskar. Kina kopiorna går på 500:- medans du hittar en RS insliten och fin på ebay för typ 350:-.

Finns mängder med britiska sidor som säljer surplus. Allt beror på vilken enhet och tidsperiod man vill spela. Vi håller oss så gott det går pre MTP cause we dont like it ;) Men om vi åker på milsim med specifika uniformskrav så har vi mtp uniformer till vår gear. Detta har dock lett till att vi oftast spelar som rebeller/bad guys på milsim då diskussionerna om verklighet och fiktion är svår överbryggade för vissa.

Det är alltid arr för milsimet som sätter standarden... men om jag som "soldat" får välja camo väljer jag dpm som jag tycker är ett bättre camo i våra skogar än mtp... men å andra sidan har vår driver lyckat gömma sig på ett kalhygge från seashepards iförd österikiskt bergscamo på CID (försommar).
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Mogrosh
Inlägg: 7
Blev medlem: ons jun 11, 2014 6:54 pm

Re: Brittiska Armen

Inlägg av Mogrosh »

Kör både med DPM och MTP nu eller jag skulle vilja köra MTP med, men min chest rig är i OD.
För mig känns det så fel att köra med OD för MTP men nu är man sådär och tvekar igen. Ska man köra Dark earth / Tan eller vad det nu heter ( jag kallar det Begie iaf ) eller ska man köra på Multicam, för antingen är jag jätte dålig på att söka men jag hittar ingen ( iaf ingen jag gillat) MTP chest rig.

Tilläga att denna har jag nu fast i OD.

http://www.rodastjarnan.com/stridsutrus ... -tan-19247

Skriv svar