Problem med min nya Airsoft

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Airsoften1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jul 30, 2015 9:08 pm

Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Airsoften1 »

Hej för några dagar sedan kom min nya Airsoft som jag beställt. Modellen är en R2 Well. Problemet är att det inte går att mata i några kulor i varken mitt stick magasin eller drum magasin. Det gick att få i några kulor efter att fått lite hjälp i mitt stick magasin men problemet är då att vapnet inte matar ut några kulor. I drum magasinet så ska man veva så att det blir trögare och trögare men problemet är att det verkar inte fungera då inga kulor hamnar i fickan så dom kan matas ut av vapnet. Så man skulle kunna säga att det verkar som att det är magasinen det är fel på. Någon som har erfarenhet av R2 Well? Om inte någon som kan tänka sig beställa hem än och testa för att se om ni har samma fel på eran som jag har. Har kollat på unboxing videos på youutbe och ingen av dem verkar ha något problem med sina R2 Well.
Sen har jag en till fråga. Batteriet har väldigt lite kapacitet eller vad man ska säga. Kan man uppgradera det till ett som fortfarande har 7,2 V men 750 mAh istället för 450 mAh som original batteriet har. Hur länge räcker förresten ett batteri på 450 mAh innan man behöver ladda det?
Är tacksam om jag får svar så snabbt som möjligt då jag behöver använda den till Airsoft spel i helgen och vill inte vara utan.
Lite tråkigt om det visar sig att det är fel på detta Airsoft vapen också då jag hade ett annat för ett antal år sedan som krånglade med gearboxen och det slutade inte så roligt för mig eller plånboken.

Vill bara säga att vapnet har inte funkat någon gång. Batteriet, motorn fungerar dock då den låter som det ska göra.
Senast redigerad av 1 Airsoften1, redigerad totalt 0 gånger.

StalkedX1000
Inlägg: 5
Blev medlem: tis mar 10, 2015 7:55 am

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av StalkedX1000 »

Hallå! Magasinet vet jag icke om jag kan hjälpa med, kolla bara så att fjädern rör sig och om du kan så skruva isär magasinet och kolla så det inte ligger en trasig kula där i eller liknande och med batteriet så kan man säga att 450Mah är typ 450 skott osv, och det står nog på sidan där du köpte den vilket batterikapasitet den klarar :)

Hoppas det hjälpte lite iaf. MVH
Come fight me bro

Airsoften1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jul 30, 2015 9:08 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Airsoften1 »

Tack för svaret om magasinet då är det en fråga mindre. Då är det bara problemet med magasinet, vapnet. Jag har inte kunnat skjuta med vapnet någon gång så det kan inte ha varit en kula som fastnat.

Airsoften1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jul 30, 2015 9:08 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Airsoften1 »

StalkedX1000 skrev:Så det bara klickar när du ska skjuta? För isf kan det kanske vara säkringen eller batteriet som det är fel på.
Nej det klickar inte. Vapnet låter precis som det ska göra men problemet är att det inte kommer ut några kulor, magasinet vill inte ens mata in några i fickan där de sedan ska matas ut till vapnet. Var kanske lite otydlig när jag skrev.

31 juli 2015, 00:06:
StalkedX1000 skrev:Hallå! Magasinet vet jag icke om jag kan hjälpa med, kolla bara så att fjädern rör sig och om du kan så skruva isär magasinet och kolla så det inte ligger en trasig kula där i eller liknande och med batteriet så kan man säga att 450Mah är typ 450 skott osv, och det står nog på sidan där du köpte den vilket batterikapasitet den klarar :)

Hoppas det hjälpte lite iaf. MVH
Tack för svaret om magasinet då är det en fråga mindre. Då är det bara problemet med magasinet, vapnet. Jag har inte kunnat skjuta med vapnet någon gång så det kan inte ha varit en kula som fastnat.

31 juli 2015, 08:45:

Ska tillägga att jag ska försöka testa lite med R2 Well igen.

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Marcules »

Verkar ju konstigt att du skulle fått två trasiga magasin i samma låda. Men men, det är ju airsoft så konstigare saker har ju hänt. Finns det någon manual du kan kolla i så du vet att du gör rätt och det verkligen är fel på bägge magasinen? I så fall så kontakta återförsäljaren och låt dem fixa problemet. Om du vill använda den i helgen så börja kolla runt om det finns någon butik i närheten där du bor som säljer magasin till den om du inte känner dig bekväm med att meka med magasinen. Det brukar vara ganska lätt om man bara tar allt långsamt och är noggrann.
-:Skogsfrisk:-

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Herr Nilsson »

Kan det vara så att hopen är för hårt ställd?
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av G-Enis »

Är det inte så enkelt att du har highcap magasin och inte snurrat upp hjulen på dem?
Om det är ett hjul under magasinet så måste du snurra det ett par varv för att det ska mata kulor.

Airsoften1
Inlägg: 14
Blev medlem: tor jul 30, 2015 9:08 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Airsoften1 »

mitsukai skrev:Kan det vara så att hopen är för hårt ställd?
Hur ändrar man isåfall det? Och förresten får jag inte ens i kulorna i magasinet trots att jag kollat på Youtube hur man ska göra.

1 augusti 2015, 18:18:
G-Enis skrev:Är det inte så enkelt att du har highcap magasin och inte snurrat upp hjulen på dem?
Om det är ett hjul under magasinet så måste du snurra det ett par varv för att det ska mata kulor.
Ja men det händer inget när man gör det. det är ju det som är själva problemet

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av PerceptIon »

Enklaste sättet att kolla om det är maggen som inte matar är att vända bössan upponer och lägga ett par kulor rakt i röret till hoppen och sen skjuta.
Där kan du även se om nozzeln rör på sig. Rör den inte på sig kan tappet plate ha hoppat av eller något.

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Problem med min nya Airsoft

Inlägg av Kocken149 »

Om det är ett highcap mag du har så ska det finnas en lucka där du häller i kulorna, sen skruvar du på hjulet i botten tills du får upp lite tryck på kulorna.

Skriv svar