Första rejäla vapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
aaboom
Inlägg: 2
Blev medlem: tis aug 07, 2012 5:52 pm

Första rejäla vapen

Inlägg av aaboom »

Hejsan! Jag och några polare är väldigt inne på att börja spela airsoft. Jag har kollat runt en hel del fram och tillbaka på olika pistoler och bössor. Jag fastnade för denna: http://www.hobbytron.com/TSDTacticalGre ... ftGun.html Eftersom jag kan väldigt lite om airsoft hoppades jag på att ni kunde hjälpa mig att förstå vad man bör satsa på och inte.. Pistolen är ju rakt igenom grym och dessutom asläcker. Men denna green gas? Hur funkar den och är det lättåtkomlig etc ? Tacksam för svar.

Snowman
Inlägg: 9
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:48 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av Snowman »

Tänk på att tullen inte är så positiva till gasvapen och deras införsel. Kolla upp dom svenska återförsäljarna dom har säkert något lika trevligt åt dig. Dessutom får du garanti :-)
Umeå Airsoftförening
Play hard, play safe and never forget to have fun.

Necronomica
Inlägg: 178
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:29 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av Necronomica »

först och främst så bör du som nybörjare inte köpa ett vapen som ligger över 360FPS (110M/S) i utgångshastighet då om man överstiger detta börjar få säkerhetsavstånd och inte får skjuta folk inom det avståndet. detta särskilt när det gäller pistoler då de används de gångerna ens primära skjuter för hårt.

grengas går att få tag i i alla airsoft butiker och säljs på tub, man lddar sen magasinet med gas och kulor :)

sen går det men är inte rekomenderat att spela med enbast en pistol, du bör ha en såkallad AEG som är elektrisk och skjuter full-auto :)
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

Endymion
Inlägg: 114
Blev medlem: tor jun 28, 2012 5:18 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av Endymion »

Välkommen till hobbyn och forumet!

Till att börja med är det inte tillåtet att importera gasdrivna vapen pga. svensk vapenlag (en ändring är eventuellt på gång, men det kan vi inte räkna med förrän vapenlagen revideras om kanske 1-2 år). Ska du ha en gaspistol måste du alltså köpa från en svensk ÅF. Finns en omdömessektion här på forumet om ÅF, både svenska och utländska. Alternativt besök Airsoft.nu för en lista.

Men, jag tror ingen här skulle rekommendera en pistol som första vapen, även om GBB (Gas Blow Back) förstås är "häftigt" så finns det många fördelar med en AEG (batteridriven bössa). Även om ni startar som ett gäng kompisar som springer runt på någons bakgård och skjuter på varandra kommer ni garanterat att söka er till större spel i er närhet, där kommer alla ha full-auto vapen och ni kommer att gråta över hur orättvist livet är när ni försöker besvara elden med era pistoler =). Därefter blir det snart höst ute och under 10 grader varmt och då kan ni skjuta ett halvt magasin på en gasladdning medan de som kör AEG fortsätter pumpa er fulla med bly... ööh plast...

Det finns ett gäng trådar som nyligen startats här under nybörjarsektionen vad för vapen man bör satsa på som nybörjare, och även var man bäst och billigast får tag på dem. Föreslår att du och dina kompisar sätter av några timmar och åtminstone skummar igenom nybörjardelen här på forumet, det är guld värt inför kommande köp.

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av HrodgarHippie »

Och som ren outsider säger jag; akta dig för hobbytron. Var själv intresserad av något vapen där för ett tag sen, men följde min magkänsla och googlade recensioner. Inte fullt så bra sida tydligen, så ta hellre nån av sidorna som länkas i "Återförsäljare"-sidan.
Och naturligtvis, kollade inte om du skrivit det, du ska vara över 18. :-)

Titan
Inlägg: 180
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:23 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av Titan »

Skippa pistolen och köp AEG. Det är allt råd du behöver.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Xelley
Inlägg: 346
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:31 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av Xelley »

Gå in på Taiwangun.com och kolla under "electric air soft guns" där hittar du många roliga och bra AEGs.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

aaboom
Inlägg: 2
Blev medlem: tis aug 07, 2012 5:52 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av aaboom »

Tack så otroligt mycket för all feedback jag fått på så kort tid, det uppskattas verkligen! Fantastisk community verkar man ju ha kommit till i alla fall ;) Återigen tack, vi lär se mer av varandra i framtiden!

9 augusti 2012, 18:14:

http://malmoairsoft.se/produkt/Franchi- ... lex-Stock- är sugen på detta vapnet. Vet att det är fjäder men tanken är att bara spela med vänner. Vad tycker ni?

TwinkleDew
Inlägg: 910
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:34 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av TwinkleDew »

Äh, skippa hagelbössan. Dom blir tråkiga efter ett tag. Släng på en hundring till och köp en sån här http://www.taiwangun.com/electric-air-s ... 028_1.html
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Första rejäla vapen

Inlägg av peterpan »

Hej!
Jag igenligen skjälv nybörjare men vad har dina vänner för vapen? så tänk om dom har AEG s så kanske du skulle ha lite svårare med pump hagel så enligt mig så skulle det bero på...

MVH

Skriv svar