Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av emanueljuandavid »

Som titeln lyder... Vill gärna helst köra på realism då ett vanligt magasin inte kan ta över 30 kulor i dem flesta fallen.

Lisen
Inlägg: 27
Blev medlem: fre mar 04, 2016 5:14 pm

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av Lisen »

Helt upp till dig! Du kan ju alltid ladda ett midcap med 30, men åt andra hållet är det svårt att gå. I övrigt är det ju ingen större skillnad på dom.

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av Maercosh »

Köp midcaps och fyll med 30 skott.... Det är exakt samma sak, bara att du kan välja att ladda fler (det kommer du förmodligen göra eftersom alla andra på fältet har runt 100 skott per magasin)...
Om du har ett vapen med ungefär 12RPS skulle ditt magasin alltså ta slut av två 'bursts' på 4 sekunder och då kanske du inte äns hinner träffa motståndaren.
Om du kör realcap skulle det även leda till att du måste bära fler magasin på dig för att skotten ska räcka, då behöver du alltså lägga mer pengar på magasin, mer pengar på magasinfickor och mer vikt under spelet. Jag har 80rd i mina magasin och jag tycker att jag behöver byta hela tiden, man skjuter mer i airsoft än i verkligheten och du kommer förmodligen inte märka av om du har 30 eller 60 skott.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av emanueljuandavid »

Sant, tänkte inte på det, tack :)

kawa
Inlägg: 62
Blev medlem: tis mar 29, 2016 5:52 am

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av kawa »

Dem low/realcap jag sett har oftast kostat like mycket som midcaps och som sagt, köper du midcaps så kan du bara ladda som ett realcap om du vill det.
bra memes

livewire
Inlägg: 134
Blev medlem: ons jan 29, 2014 5:39 pm

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av livewire »

Or simple solution is to add a spacer to the spring system so that the magazine can only load the desired amount of BB's
Native Swinglish speaker, I swing both ways!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av Twist »

Ett populärt sätt att "cappa ner" magasin är att ta ur fjädern och lägga kulor bakom den som distans. Då är det ganska enkelt att beräkna eftersom man stoppar i så många kulor som man vill subtrahera ifrån kapaciteten. Har man ett 100-skotts och vill ha ett 30-skotts så stoppar man i 70 kulor.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av G-Enis »

Gör som de andra tipsar om. Eller! Köp en Marui next gen bössa. Till deras magasin finns det en liten switch där man kan ställa om mellan 30 eller 82 bb's kapacitet. Du nämde ju i en annan tråd att du vill ha rekyl, blowback och boltstop funktion. Det har nämligen Marui next gen bössorna.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av emanueljuandavid »

Tack, nej jag kör med AEG istället, dem är inte så tråkiga som jag först trodde.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Real cap eler mid cap magasin till aeg?

Inlägg av Twist »

Tokyo Marui Next Gen är AEG:er med elektrisk blowback, rekyl och sistaskottspärr. Jag tror att TM är ensamma om att ha allt det i samma vapen och de kostar därefter.

Kul att du "blev kompis" med AEG:er trots din initiala tveksamhet! Du har mycket kul framför dig. :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar