vatten ?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
pingisbollen
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 01, 2016 8:42 pm

vatten ?

Inlägg av pingisbollen »

Tjääääna ! Lagat bössan å får abstinens av att inte spela .
Men jag ser att de ska regna rätt kraftigt i helgen. Finns de nån risk att min utrustning blir skaddad av de ?
Har en aeg m4 samt pistol . Mvh Ping

Kimale
Inlägg: 362
Blev medlem: lör sep 22, 2012 7:39 am

Re: vatten ?

Inlägg av Kimale »

Spela i regn är bland det roligaste som finns ju!

Ta bara hand om bössan efteråt - torka av den ordentligt och ställ den gärna någonstans där det är torrt och varmt.
Brukar lägga mina bössor vid mitt element
How to win a war? Buy a Kalashnikov


Min Presentation http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 65&t=11199
Mina Affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... boy#p69801

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: vatten ?

Inlägg av Maercosh »

Eller linda in det i plastfolie :D Det gjorde jag vid kraftigt regn

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: vatten ?

Inlägg av lubbe »

Finns det plastfolie i camo? Annars kanske man är inne på nåt spår här :)

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: vatten ?

Inlägg av Maercosh »


pingisbollen
Inlägg: 14
Blev medlem: ons jun 01, 2016 8:42 pm

Re: vatten ?

Inlägg av pingisbollen »

Tackar för alla svar :) men kan en kanske tejpning på vissa delar av vapnet recomendes ? eller bara köra troka allt sen är the fine ? :D

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: vatten ?

Inlägg av Hälge »

https://m.youtube.com/watch?v=5EMBj7WwbNY
Besvarar väl din fråga rätt hyfsat

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: vatten ?

Inlägg av Thinker »

Regn och Vatten är inga problem och kul att spela i, men vapen med mosfet kan bli problem om mosfet elektroniken mm inte är verkligen tätade mot fukt, om du kör med biokulor så är det bäst slänga alla kulor du haft laddade i magasin osv, och rengör vapen och pipa efter om det är mycket regn eller helt dränkt vapnet. Du kan få "vitningar" mm i vissa metaller, och rost eller där olika metaller ligger mot varandra även av att spela i regn, och är vatten skitigt om exempelvis vapnet hamnar i gyttjig vattenpöl kan det ställa till saker, men generellt inga problem med regn. Simmar man med AEG under vatten så blir det lite speciellt när man går upp, då man verkligen bör undvika skjuta med pipan/gearbox fylld av vatten om det inte är gas vapen (kan strippa pistongen pga motor cykling är snabbare än pistongen åker fram), och första kulorna kan gå skumt om det verkligen varit dränkt.

Klassisk AEG, AEP och gaspistol är inga problem i regn osv. Men däremot annan utrustning som regn på ögonskydd, fukt i radio osv kan bli mer problem. Tips är spela med boonie eller liknande hatt, får väck regn från ögonskydd och nacke mm vilket är mycket trevligt, och om du har kikarsikten/rödpunktsikten mm så är det lätt de blir så mycket regn på linser mm att du har svårt se genom dem, håll dem riktade horisontellt hjälper, lika så linsskydd mm. Är de billigaste typerna kan det lätt bli imma och fukt internt i dem som sedan kan vara svårt att bli av med. Bättre då använda öppna/järnsikten i riktigt kraftigt regn. Litar du inte på radio mm ska klara det så lägg dem i klara plastpåsar och försegla runt antenn kablar med tejp/gummiband.

Brukar ställa mina vapen/gear i duschen/badrummet eller annat lämpligt ställe där allting får torka. Tänk på att låta all annan gear också torka ordentligt för annars kan det börja mögla och "bli väldigt naturligt camo". Du vill inte glömma bort det i en plastpåse någon månad eller så.
This space intentionally left blank

Skriv svar