NVG till rimligt pris?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

NVG till rimligt pris?

Inlägg av Muppetlord »

Halloj på er!

Jag har på senaste tiden blivit mer och mer intresserad av Milsim och har velat testa det ett bra tag. Tror jag skulle älska det.

Hur som helst. Jag satt o tittade på lite på Youtube och insåg att visa har NVGs som faktiskt fungerar! :o
(Trodde det bara var props utan funktion.)
Så av rent intresse börjar jag undra om det finns NVGs till ett rimligt pris. Då snackar vi helst under 4000kr.

Finns det någon här som har ett par? Hur är dem? Värt pengarna?

Skulle ju vara rätt fränt att ha. :roll:

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av p33krN »

Ca 20 tusen för att få något som fungerar okej.
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av Muppetlord »

p33krN skrev:Ca 20 tusen för att få något som fungerar okej.
Ouch!

Blir att vinna på lotto eller något då. :lol:

Skulle ju dessutom bli totalt idiotförklarad om jag la 20 lax på någon jag bara kommer använda ett par gånger om året...

p33krN
Inlägg: 424
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:57 pm

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av p33krN »

För många är det mycket pengar, för andra är det rimligt.

Ett tips är att om man har ett lån på t.ex. en bil eller hus så är det bara "att plussa på lite" på lånet.

Jag använder mina grejer till mer än bara airsoft. Det kan vara allt från promenader, åka och leka på skjutbanan, köra bil, använda på bevakningsobjekt (på jobbet) och så vidare...
#dualtubemasterrace
|| Mina nya affärsredovisningar ||

spretcher
Inlägg: 3
Blev medlem: tis maj 22, 2012 8:26 pm
Aktiv sedan: 2006

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av spretcher »

Som p33krN skrev, 20-24k kostar det om man ska ha något som fungerar.
Går att hitta Gen-1 för några tusen, dock kan man knappt ens använda de till navigering i skog.

Efter att ha provat gen-3 till navigering, strid samt köra bil med, så blir jag nästan ledsen när jag använder mina gen-1 igen :roll:

Har du 20k över, som du inte mår illa av att spendera? Givet köp!

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av Muppetlord »

p33krN skrev:För många är det mycket pengar, för andra är det rimligt.

Ett tips är att om man har ett lån på t.ex. en bil eller hus så är det bara "att plussa på lite" på lånet.

Jag använder mina grejer till mer än bara airsoft. Det kan vara allt från promenader, åka och leka på skjutbanan, köra bil, använda på bevakningsobjekt (på jobbet) och så vidare...
Hmm. jo det är sant. Det kan faktiskt vara användbart till annat.
Känner jag mig själv kommer det nog bli ett par för eller senare ändå.

Hur är det med skydd? Tänker om man tar ett skott på linsen. Håller det eller måste man göra något annat för att skydda det?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av Gwlyddyn »

Lexanskydd bakom ett par Butler Creek flipups brukar vara gängse lösning.

Bak är väl en Demist Shield eller amberfilter det folk har.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: NVG till rimligt pris?

Inlägg av viqs »

Som tidigare postare så är lexanskivor ett bra skydd, inte bara mot bbs men också skog och grenar och annan skit som vill vara i ens ansikte och kan repa linserna. Repfria linser är något som bidrar till ett bra andrahandsvärde tillsammans med rena tuber.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Skriv svar