Bra nybörjarvapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av Twist »

En sak som jag har upplevt med just Guardergummit är att i vissa hopupenheter (TM G36C, TM P90, TM SIG550) så har det gett hopupeffekt även med hopupen nollad, med den "nub" som följer med.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Jag ändrar mig hela tiden känner jag, nu är jag inne på Thaivagnens nya CM.518 eller a&k's svd AEG, Cyman verkar helt ny eftersom det inte finns några rewievs eller något på tuben.
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm-518-cm
http://www.taiwangun.com/en/electric-4/ ... aign-id=19
Jag planerar att köpa ett extra mid-cap mag med 0.32 bbs så jag både kan spy skott och få pricksäkra skott.

Wiggen
Inlägg: 152
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:01 pm

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av Wiggen »

Rent spontat skulle jag säga att 0,32or är lite tunga för en vanlig AEG, satsa på 0,25-0,30 till att börja med.
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Då kör jag på 20 som main bb's och 30 som extra?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av Maercosh »

Köp bara 0,25 och använd hela tiden? Varför byta? Varje gång du byter kulvikt måste du även ställa om din hopup.

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Då kanske jag ska tänka om, man orkar väl inte med att ställa om hop'en efter några skott ;)
Men vad tycks om de två vapen som jag länkade till?

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av Maercosh »

Tycker att du ska hitta lite egen info, finns flera olika klipp på youtube om i princip alla airsoftvapen på marknaden. Kolla runt och skaffa dig en egen uppfattning

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

På svd'n finns det ett flertal videor, men cyman hittar jag inte info på någonstans? Den måste vara helt ny?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av Twist »

Jag har personligen landat i att 0.28 är den gyllene medelvägen om man bara ska ha en sorts kulor i alla vapen. De är perfekta för "skogstrimmade" vapen men funkar helt ok både i CQB-trimmat och DMR.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bra nybörjarvapen

Inlägg av ohman »

Håller med Twist här, 0.28 snurrar i allt jag äger (utom bolt sniper), både för CQB, skog och semi sniper.

Cymas SVD är en klon på Real Sword SVD, så att hitta uppgraderings- och reservdelar kan vara knepigt. Överlag verkar ägare av denna vara nöjda med den efter att ha gett den lite kärlek.

A&K SVD (som TWG säljer) är en klon på Classic Army, att döma av bilden är det vanliga V2 kugg i den och v7 cylinderhuvud. Så det är troligen lite lättare att hitta uppgraderingar till den. Vet dock inte hur nöjda ägare av denna är.

Real Sword versionen på SVD är allmänt känd som den bästa (men kostar då vanligtvis över 5k), det jag hittar om Cymas kopia är att den har rätt bra kvalitet invändigt, byt gummi och rengör eller byt pipa, sen ska den fungera bra.

Cymas 518 är i plast (vilket jag personligen ogillar om originalet ska vara i metall) men i övrigt funkar den säkert.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar