Snipervapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Hej!

Jag funderar på att köpa ett prickskyttegevär, kommer mest att köra i skogen med kompisar (2-5 i varje lag).
Och jag undrar vad för något man borde titta på? Under 2000, får gärna följa med optik samt extra magasin.

Hittade "Urban Sniper" på Garderoben.se, ett kit där man får med sikte, bipod, 3 magasin och snabbladdare! Kostade bara 1200 så man blir ju lite fundersam om vapnet är bra?

Tack på förhand, Måns.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av JonathanRL »

Gör dig själv en tjänst - köp en AEG istället för ett repetergevär och öva på rollen först. Här har du några vettiga som dessutom är billiga nog för att du ska ha råd med både sikte och extra magasin inom din budget:

http://www.taiwangun.com/en/electric-4/ ... aign-id=19
http://www.taiwangun.com/en/electric/jg ... aign-id=19
http://www.taiwangun.com/en/electric/cm ... aign-id=19
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Okej tack för svaret, men jag tror nog på sniper. Gillar spelstilen, att ligga och vänta på motståndarna och inte vara mitt uppe i allting.

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av Mickepicke »

En DMR har samma spelstil som en sniper, och dessutom samma räckvidd på vapnet. Och du kan även ha större magasin och slipper ladda mellan varje skott.

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av Haarax »

Köp en aeg som du kan uppgradera till semi när du fastnat för det.
Cowards die in shame

Mickepicke
Inlägg: 94
Blev medlem: tis jun 21, 2016 4:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av Mickepicke »

Jag vet många som lagt sina första pengar på sniper, ingen av de spelar som sniper idag. Visst, alla tycker om att kolla på novritsch på youtube men man klarar sig precis lika bra(oftast bättre) med en DMR.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Snipervapen

Inlägg av Hälge »

Kostade bara 1200 så man blir ju lite fundersam om vapnet är bra?
Hej Måns. Nej den är inge bra. Egentligen kommer du nog inte hitta en enda bra bolt bössa.
En bolt bössa bör uppgraderas för att vara speldugligt med. Räkna med iaf 1500:- för att ens få nogelunda precision. En helt original bolt bössa går ungefär som ett enskotts hagel med ett sikte på. Alltså, fyller typ ingen funktion.

Men visst. Vill du endå ha en billig bolt. Köp en well mb 03. Billig att köpa. Och väljer du att uppgradera den så finns allt till den.

Tvivlar på att du får ett bättre svar än de. Om du prompt ska ha en bolt.

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Tack Hälge!

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Om jag nu ska köpa denna Mb03, ska jag köpa något att uppgradera den med (tex en fjäder) direkt? Undrar också vilket sikte som är bra.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av ohman »

http://airsoftpro.cz/en/airsoft-guns/lo ... rna-detail

Siktet du får med duger.

Men jag vill verkligen som alla ovanstående påpeka att du kommer ha roligare med en AEG. Utan att uppgradera en boltsniper så kommer du varken skjuta längre eller med bättre precision än dina polare med AEG. Så enda skillnaden kommer vara att du måste dra bak bolten mellan varje skott medan de bara trycker på avtryckaren.

Så är du inte beredd att slänga ut närmare 3500:- på en bössa från airsoftpro med uppgraderingar skulle jag definitivt rekommendera att du kör på en AEG och spelar som semi-sniper (exakt samma spelstil, bara möjligheten att byta till auto om du känner för det). Att bara uppgradera fjädern är meningslöst, att skjuta hårt hjälper inte om du inte träffar där du siktar.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Skriv svar