Snipervapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Snipervapen

Inlägg av Hälge »

Köp det siktet som du tycker är snyggast.
Det är Airsoft vi pratar nu. Alltså 60-80 meters träffar. Längre är det inte. 80-100 meters träffar gör du inte på din budget. Det första du bör byta är gummit + innerpipa.

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av Marcules »

Det viktigaste när man köper en bolt sniper är att den är lätt att uppgradera eftersom det krävs för att få den spelbar. Flest alternativ får du om du köper en som är vsr kompatibel. Vsr är en Tokio marui bössa som det finns flera kopior av, tex JG bar 10.

När du sen uppgraderar så är precision det du i första hand jagar, så bättre pipa, bättre hop up hus, bättre täthet, dvs bättre pistong, cylinder, cyliderhuvud. Allt detta är delar du måste köpa.

När man väl väljer att gå upp i fjäderstyrka måste man också byta avtryckarhus.

Sen finns det en del bra moddar som kan hjälpa precisionen som man inte behöver köpa utan kan fixa själv som tex barrelspacers.

Kort sagt så är det ganska dyrt att göra en bolt sniper spelbar. Men det går, så har man viljan och är beredd på att det kan ta några veckor innan man fått allt att lira som man vill så kör på. Det är dock, som påpekat här ovan, enklare att komma ut och ha kul med en aeg.
-:Skogsfrisk:-

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Tack för svaren! Mb-03 är väl Vsr kompatibel?

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Snipervapen

Inlägg av Hälge »

Ja.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Snipervapen

Inlägg av Twist »

Sniper -> Nybörjare

Bolt-sniper är en usel väg in i airsofthobbyn. Riktigt usel. Den har nästan inte fungerat för någon och det är MÅNGA som har trott att det var HELT rätt för dem. Det är ditt val, givetvis, men om du inte inbillar dig att du är något alldeles unikt, en på miljonen, den födde snipern, så borde du faktiskt ta till dig råden du får. För din egen skull men även för andras. Nybörjare med boltsnipers har en tendens att göra hål i folk. Det uppskattas sällan.

https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 117&t=3538
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Jag ska nog ta mig en funderare ändå.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av JonathanRL »

Jag vet att du främst är ute efter känslan. Det är därför jag länkade vapen som fortfarande kommer ge dig känslan av att använda prickskyttevapen. Du kommer dessutom kunna vara mer flexibel i din spelstil om du känner att det inte är något för dig.

Att vara prickskytt handlar ändå kanske 30% om vapnet och 70% hur du agerar på plan.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Nu har funderat lite, det blir nog en Aeg. Men jag fick ju ett råd om att köpa sikte, skulle helst ha ett med tex 1-4 zoom. Finns det några sådana?

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Snipervapen

Inlägg av Majoren »

Visionking short dot 1,5-5x zoom finns, riktigt bra sikte, kostar 700kr ungefär på eBay. Men du kommer inte behöva köpa ett sikte igen :)
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

CaptainAirsoft
Inlägg: 59
Blev medlem: mån aug 08, 2016 8:01 pm

Re: Snipervapen

Inlägg av CaptainAirsoft »

Kan du länka?

Skriv svar