Jag vill bli en maskingevärskytt

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
peterpan
Inlägg: 190
Blev medlem: fre jun 01, 2012 11:23 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av peterpan »

Precis vad jag ska göra ska bli denna :http://www.garderoben.se/ak-m249-mk2-ae ... c-485.aspx

FonziE
Inlägg: 48
Blev medlem: fre mar 01, 2013 11:31 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av FonziE »

Jag fick hem min m249 para från gunfire.pl igår. Kan inget annat än att lyfta på hatten. Betalade i söndags fick varan på fredag. Dessutom gratis frakt.

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av Cleaner »

M249, tycker jag som flera andra i tråden , att du skall satsa på.

Personligt tips, köp då mindre och smidigare boxmagg med pressureplate för matning, istället för org boxmagget som kör sound eller mata hela tiden....

;)

Med vänlig hälsning
pf
Prickskytt

larseriklindstrom
Inlägg: 48
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:52 pm

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av larseriklindstrom »

Litet tips är också att en del arrangörer tillåter bara i tjänst tagna replikor i spel dvs en G36 som understöd går ej att spela med på en hel del spel i scenario/milsim-delen av hobbyn.
Våran förening i Uppsala tillåter exempelvis inte att en G36/M4/AK74/AK47/AK5/AK4 används som "understöd" på våra scenariospel.

För att fortsätta på trådens linje om bra understödsmarkörer kan jag rekommendera A&K m249para halvstarkt. Boxen och kropp är hyffsat robust för genomsnittsspelaren och den är relativt lättmekad. Den fällbara kolven och den korta pipan är guld värd när man ska springa med fanskapet i snårskog. Avskydde längden på M249 MK2 som jag hade innan.
Annat val är en rpk-74 eller rpk-47, CYMA har fått en del god kritik om sina sådana.
A&K har även släppt en PKM hyffsat nyligen, den är dock lite mer kostsam.
A&K har även en M60 VN och mk43, ngt tyngre.
Ares har en M60, för lätt och för mycket plast.
Classic Army har M249 av alla tre modeller, bättre box än A&K om man är petig men i övrigt samma skit på de moderna. Äldre modeller SÄGS ha bättre metall, kan ej verifiera.

Jämför gärna priserna med exempelvis polska sidor. http://www.taiwangun.com/machinerifles- ... p-j_1.html
Samma garantier om du inte rör bössan inuti, du betalar för frakt fram o tillbaka. Mekar du själv så köp där det blir billigast.

Hej och hopp, gummisnabel.
the_passenger@live.se
0700929963 (privat)
0727119044 (spelmobil)

[KAS]Björn
Inlägg: 206
Blev medlem: mån jun 04, 2012 3:14 am

Re: Jag vill bli en maskingevärskytt

Inlägg av [KAS]Björn »

den fetare pipan gör du själv ta ett helt vanligt pvc eldragnings rör och mattar ner sprayar mattsvart o du har en ytterpipa min lagkamrat byggde en MG36 för länge sen!ska höra om han har nån bild kvar!
Helvetes! Den där är ju stenhård!

Skriv svar