Är min AEG M15 "Front Wired"?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
mLofving
Inlägg: 13
Blev medlem: tor maj 18, 2017 7:16 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av mLofving »

Nu är jag en nybörjare så jag funderar i lite andra banor kanske men varför uppgradera en bössa för 1800 med delar för ~1500? Kommer bössan, som är i plast, klara av blowback?

Jag hade nog kollat på en begagnad ebb. Sälj din för typ 800-1000 och så har du kring 2500 att handla ny bössa för.

Bara en tanke.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av emanueljuandavid »

mLofving skrev:Nu är jag en nybörjare så jag funderar i lite andra banor kanske men varför uppgradera en bössa för 1800 med delar för ~1500? Kommer bössan, som är i plast, klara av blowback?

Jag hade nog kollat på en begagnad ebb. Sälj din för typ 800-1000 och så har du kring 2500 att handla ny bössa för.

Bara en tanke.
Jag är inte helt säker på vad du menar med 1500 SEK? Jag fick fram att det skulle kosta 1177 SEK om jag köpte motorn och kitet.

Anledningen till detta är för att jag inte hittar någon EBBR med bra Blowback. Om det finns någon bra i metall som jag kan köpa för under 2177 SEK om jag ens kan sälja min M15 för 1000 SEK till att börja med och inte tala om den väntan tills någon vill köpa den skulle fördröja det hela ännu mer. Känns inte värt det för mig.

mLofving
Inlägg: 13
Blev medlem: tor maj 18, 2017 7:16 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av mLofving »

(Citera ej i onödan)

Motor 500 och BBkit $85 + frakt, (moms/tull)
Därför räknade jag på 1500 men jag tror eg att det är i underkant.

Du gör självklart som du vill, för det lär du göra ändå :)

Lycka till.

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av emanueljuandavid »

mLofving skrev:(Citera ej i onödan)

Motor 500 och BBkit $85 + frakt, (moms/tull)
Därför räknade jag på 1500 men jag tror eg att det är i underkant.

Du gör självklart som du vill, för det lär du göra ändå :)

Lycka till.
Ah jag förstår. Jag hade nämligen redan räknat med frakten med det var mitt fel att inte nämna det.

Tack :)

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av emanueljuandavid »

Till Cedipop

Hm recoil stock är precis det jag söker, visst vore det fränt med att bolt luckan eller vad den heter rör sig men inte lika viktigt.

Ska kolla närmare på det, tack :D

edit: Dem med recoil shock kostar ju fruktansvärt mycket medans denna pryl endast kostar 1177 SEK och verkar fungera like bra? Eller så har jag missat något...
Senast redigerad av 3 emanueljuandavid, redigerad totalt 0 gång.

xman68
Inlägg: 47
Blev medlem: tor dec 04, 2014 8:15 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av xman68 »


emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av emanueljuandavid »

Jag måste väl få ha lite sedlar kvar i plånboken efter köpet?

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av Twist »

@emanueljuandavid

Citera inte i onödan. Läs reglerna om du undrar vad som gäller.

Försök i fortsättningen att hålla en tråd per ämne. Nu har du två igång samtidigt på två olika ställen som handlar om samma uppgradering av samma bössa. Det blir bara rörigt.

---

BO rekommenderas inte. Lösningen är mekanisk och leder till att pistongerna går sönder. Risk för generalras varje gång, givetvis. Modify bygger på samma princip och torde lida av samma problem.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

emanueljuandavid
Inlägg: 108
Blev medlem: tor maj 05, 2016 9:01 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av emanueljuandavid »

AH förlåt. Jag förstår.

jowe
Inlägg: 80
Blev medlem: mån jun 06, 2016 9:05 am

Re: Är min AEG M15 "Front Wired"?

Inlägg av jowe »

Hej!

Jag kollade igenom det hela lite nu och detta är inte bössan du vill stoppa i ebb kittet i. Du behöver fixa i princip hela gearboxen,m alltså alla mekaniska delar som är inuti bössan och det kommer bli dyrt, och tyvärr iom att recivern (skalet) är i plast så riskierar du att investera mycket pengar i en bössa som nästa gång du tappar eller ramlar med under spel blir helt kaputt. EBB är inte så ballt som det verkar, av egen erfarenhet. Smaken är som baken såklart men jag skulle spara pengarna om köpa en bättre grundbössa, vill du jättegärna ha en EBB så finns ex. denna där du får riktigt bra bössa utvändigt och invändigt redan ifrån start. http://www.rodastjarnan.com/airsoft/are ... -ebb-30439

sen kan du ha din gamla som lånebössa eller backup :)

Skriv svar