Wannabe Färsking ;)

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
phanatick
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jan 07, 2018 2:02 am

Wannabe Färsking ;)

Inlägg av phanatick »

Hejsan alla som läser detta!

Jag funderar allvarligt på att börja med AirSoft, dock har jag ingen utrustning ännu, det kommer (och det är inte om den jag har frågor)
Jag har läst tror jag alla trådar här och snappat upp otroligt mycket jag inte visste, men jag kan ha missat något så förlåt mig om jag ställer en fråga som redan besvarats!

Jag har tidigare spelat paintball på tävlingsnivå och REC. Så jag är införstådd i många säkerhetsregler och vikten av att sköta om sin utrustning.

Mina frågor gäller främst tillgängligheten på spel? Jag bor i Stockholm och har tyvärr inte körkort eller bil, så jag letar väll framför allt efter speltillfällen i stockholms området.. finns det många sådana? och/eller hur ofta händer dom?

Finns det liksom inom PB möjlighet för "Walk-on" eller måste man vara med i ett lag?

Ja som ni märker gäller mina frågor framför allt tillgängligheten till spel...det är för mig inte värt lägga tusentals kronor på något jag bara kan ha kul med någon gång om året :P

En sista fråga har jag, jag har som sagt kollat genom forumet o läst det mesta... MEN.. finns det någon "ordlista" någonstans som förklarar airsoft specifika ord och förkortningar?

Tacksam för svar! MVH Phanatickern :)

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Wannabe Färsking ;)

Inlägg av JonathanRL »

För att citera mig själv:
Börja med att läsa den här tråden om du inte gjort det: https://airsoftsverige.com/forum/viewto ... 17&t=31446

Du behöver inte vara med i ett lag för att spela Airsoft utan det går utmärkt att bara dyka upp på nästan alla endagsevenemang på olika spelbanor. Stockholmare spelar oftast på Klacken i Järfälla på lördagar. Vi börjar runt 10.30 och spelar så länge folk orkar. Du kan hitta spel inom Stockholm här:
https://airsoftsverige.com/forum/viewforum.php?f=33

Andra banor i närheten är Skeppartorp i Rosersberg och Rats. Man brukar också åka till AcPaintball utanför Uppsala.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Herr_erlandsson
Inlägg: 41
Blev medlem: tis jul 26, 2016 12:06 pm

Re: Wannabe Färsking ;)

Inlägg av Herr_erlandsson »

skeppartorp har mer eller mindre spel året runt och fred som driver banan är riktigt sympatisk och duktig Tycker jag, dom brukar även lösa transport problem från tågstationen

phanatick
Inlägg: 2
Blev medlem: sön jan 07, 2018 2:02 am

Re: Wannabe Färsking ;)

Inlägg av phanatick »

Tack för svaren!
Jag kommer svänga förbi järfälla någon lördag och kolla in läget :)

Skriv svar