MB05D

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: MB05D

Inlägg av Twist »

@Darkburrow

Citera inte i onödan. Vi har en annan filosofi än de flesta andra forum på den punkten. Läs reglerna om du är osäker på vad som gäller.

Sen vore det nog trevligare att försöka hjälpa dig om du tog åt dig av råden du får istället för att hela tiden påskina att du vet bättre, har helt andra förutsättningar och egenskaper än alla nybörjare före dig och i vissa fall inte ens begränsas av att du är människa, precis som alla vi andra.

Vill du köra ditt eget race så är det helt ok, så klart, men att be om hjälp och sen inte ta emot den hjälp du får trots att hundratals år av samlad erfarenhet ställs till ditt förfogande är inte det, IMNSHO.

Fakta: Det är ingen bra idé att börja som sniper, varken för ens egen eller andras skull. Folk avråder dig av omtanke, inget annat. Det är dyrt om du inte är rejält erfaren, har alla verktyg och vet exakt hur du ska använda dem för att få en budgetbössa att gå rimligt bra.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: MB05D

Inlägg av ohman »

Jo, fast de flesta börjar inte med sniper, av flera anledningar. Du behöver också ett sidearm för allt inom ditt säkerhetsavstånd, och sen är det relativt dyrt att uppgradera, även om man väljer billigare delar.

AEG är enklare att börja med. Köp en schysst begagnad bössa för kring 1000:- av den modell du gillar bäst, börja uppgradera denna för att nå sniper-avstånd och spärra till semi. Istället för att köpa en billig sniper som kommer gå sämre än de flesta AEGs du möter på spel.

Jag antar att det jag försöker säga är: Du kommer ha mer glädje och valuta för pengarna med en AEG, och som ovan påpekats, du kan spela som sniper även om du har en AEG. Skillnaden ligger i att du kan också spela annat, vilket inte går med en bolt sniper.

Annars spelar det väldigt liten roll vad du köper, köp en billig sniper + ett billigt sidearm (AEP går att hitta väldigt billigt) och kör. Men räkna inte med att nå längre än någon annan på banan. Kör du på en Well så är den billig och har uppgraderingsdelar (vilket är dyrare än bössan) tillgängliga.

Edit: Ps. CQB-spel är kul också! Ds.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Har köpt en WE 1911 och jag har rent av bestämt mig för att köra sniper då annat inte intresserar mig, är det fel av mig?

Råd tar jag självklart om det inte krockar med mitt intresse.

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: MB05D

Inlägg av lubbe »

Alla kör på det som passar dem bäst, det är ju det som är det bästa med den här hobbyn.
Däremot uppmuntrar jag aldrig någon nybörjare att spela med något starkare än cqb-fjäder innan man lär sig uppskatta avstånd och att faktiskt sikta.
Köp en sniper, investera lite tid och pengar på hoppen och trimma ner till cqb och börja där. Det blir nog bäst för alla.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Köper otrimmad och arbetar mig uppåt och gör den bättre och bättre med tiden :D

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Ska åka till Wizeguy idag och känna på M15 Devil 14.5" Så kan jag köra Snipe och CQB :P

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: MB05D

Inlägg av Bennybira »

Lycka till :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: MB05D

Inlägg av Twist »

@Darkburrow

Nej, det är inte fel att göra som man vill så länge man inte skadar någon annan. Det var mest att du tycktes be om råd som du sen inte tog åt dig av, fast det verkar du ju ändå ha gjort så det var nog jag som feltolkade.

Lycka till! :D
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

aw, hans flickvän snodde bilen så får åka dit en annan dag :( men har tillgång till börsen nu iallafall :)

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Alright, det tar sig sa pyromanen

Primär: LMT Defender 4 Carbine
Sekundär: WE 1911 GBB
Goggles: MFH Thunder
Mask: ASG Metal Wire Mesh Mask
Magasin: 2 Standard, 5 Highcap (fan va det kommer skrammla)

Skriv svar