MB05D

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Citera inte i onödan. Läs reglerna. /Admin

Om man nu ändå hade så mycket pengar att köpa SSG24an, jag kan max spara 500 i månaden :'(

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: MB05D

Inlägg av Bennybira »

Då är det kanske bäst att ge dig på en bra uppgraderad bössa begagnat härifrån.
Kanske en semisniper eller helt enkelt en vanlig AEG, sen börja anpassa din spelstil mer åt sniper / DM hållet med tiden.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Citera inte i onödan. /Admin
Jag brukar alltid börja med det svåra, jag gillar utmaningar, har precis ansökt till börsen så behöver vänta tills det är klart innan jag kan kolla läget :D

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: MB05D

Inlägg av Bennybira »

Det svåra med att spela som effektiv prickskytt inom airsoften är INTE bössan :D
Det är spelstilen. Finns inga vägar runt det.

Du kan tjuvstarta med det svåra genom att ta dig ut och spela så mycket som möjligt.
Bössan är det bara att kasta tid och pengar på så blir den bra :)

Spelstilen kräver slit och strategi + erfarenhet!

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Jag kollade på det billigaste skiten jag kunde hitta, M40A3 Sportline för hela 899:- men tänkte att den kanske inte ens får längre räckvidd än en AEG, annars MB05D på Airsoftpro, men en polare som har hållt på mycket längre med airsoft säger att jag ska hålla mig undan WELL så nu är jag nyfiken på vad som är billigt men inte så illa att man ska hålla sig undan, polaren säger CYMA och WELL är ett par jag ska hålla mig undan, men JG, Snow Wolf, A&K, Ares, A.C.M osv? Tokyo Marui är typ "Top of the line" när det gäller airsoft men JÄVLIGT dyra ?

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Jag har gått igenom massvis med reviews på alla möjliga snipers och känns som denna är nåt att ha, går att uppgradera vidare

Snow Wolf M24

Frågan är ju vad folk som har erfarenhet tycker och tänker, tips uppskattas så länge det inte kostar en arm och ett ben, och som går att uppgradera i framtiden, har man inte stora summor pengar att kasta ut så får man lägga ut små mängder under längre tid, köpa billigt vapen och uppgradera vartefter är min filosofi

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: MB05D

Inlägg av Bennybira »

Inget fel på WELL, Går att uppgradera precis lika bra som vilken kina-bolt som helst :)

Men INGEN sniper för mindre summor pengar är vidare superbra (att spela mot andra spelare med) ur lådan. Det är fakta, inte åsikt!
Om din polare säger att man ska undvika CYMA är han nog lite vilse.
De har tillverkade högklassiga (särskilt för priset) AEGs i över 10 år nu...

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

AEG ja, han är 100% sniper så han ser det på sniper-synpunkt :D

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: MB05D

Inlägg av ohman »

Darkburrow skrev:
ons mar 07, 2018 8:26 am
Jag kollade på det billigaste skiten jag kunde hitta, M40A3 Sportline för hela 899:- men tänkte att den kanske inte ens får längre räckvidd än en AEG, annars MB05D på Airsoftpro
Jag skulle nog drista mig till att säga att ingen av de billigare snipers du kan köpa har längre räckvidd än en AEG. Speciellt inte de AEGs som folk lagt ner lite tid och kärlek på.

Du har inte funderat på att gå på DMR-linjen istället? Speciellt om det är din första bössa. Då har du en AEG och kan ganska enkelt byta roll om du inte känner att sniper passar dig (byt till lättare fjäder, peta över i auto, klart). En semi-spärrad AEG får skjuta upp till 2.51J (158.5 m/s med 0.20g) vilket absolut lägger dig i räckviddsklass* med medeltrimmade bolt snipers. Enda skillnaden är att du har möjligheten till en flexiblare spelstil om du inte känner att du vill spela som renodlad sniper.

Utgångshastigheten har mycket mindre med räckvidd att göra än kulvikt och hop up. Utgångshastigheten har däremot väldigt mycket att göra med säkerhetsavstånd. Så gör inte misstaget att tro att du automatiskt kommer skjuta mycket längre för att du har 160 m/s istället för 130 m/s.

Dålig ekonomi och sniper är för övrigt inte en bra kombination. Just saying ;)

* Under förutsättning att du tätar, fixar hop up, etc.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: MB05D

Inlägg av Darkburrow »

Citera inte i onödan. /Admin

Finns avbetalning ^^ nöjer mig med stock för att sedan uppgradera allt eftersom :D är det inte så man gör? :D för alla verkar uppgradera ^^ och jag kan lägga ut lite varje månad utan problem, det är klumpsummor jag inte kan betala :D

Skriv svar