Airsoft blinddate

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Airsoft blinddate

Inlägg av Gidappa »

Som nybörjare utan polare som lirar kan det vara lite svårt att komma igång.

Så jag tänker hade det inte varit soft att arrangera lite oprententiösa/ gearlösa träffar på pub för zingo/öl/kaffe och fördjupade diskussioner om molle eller fragglarna?

Jag antar att ni aktiva i respektiva regioner känner varandra mer eller mindre redan. Men det hade väl ändå varit trevligt att ta en öl tillsammans utanför slagfältet och samtidigt ge nybörjare möjlighet att lära känna lite nytt folk och lära sig lite nytt om as allmänt.

Hade någon varit intresserad av att dyka upp på något sådant i Malmö?

EDIT: Sry admin kanske la den här i fel kategori.

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Bennybira »

Åk till Tempus 2 i klippan alternativt något annat spel annars.

Men jag kan eventuellt vara på en liten fikaträff. Men bor i ängelholm, så malmö känns lite ur vägen ;)

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Gidappa »

Ja det hade varit trevligt, bara hojta om du ska till Malmö nån gång. Jag upplever som just Malmö känns lite smådött när det gäller as. Särskilt om man är sugen på större spel.

Sen om man saknar bil som jag är man ju körd direkt (no pun intended..)

Hade ju varit ett enkelt sätt för framförallt nybörjare och nyfikna att nätverka lite utan att behöva lämna stan och åka till svedala eller klippan som är de närmsta banorna som jag förstått!?

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Bennybira »

Banan i klippan ligger ett stenkast från deras station har jag för mig.
http://cannibalhippies.se/tempus%202.html

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Marcules »

Har inget emot din idé, men jag tror det är lättare att göra som airsoftare har gjort sedan den första TM Famas F1:s tider och helt enkelt bara lära känna folk på spelen man åker till.
-:Skogsfrisk:-

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Bennybira »

Är med Marcules där :D Att sedan umgås med de man träffar på fritiden är helt upp till var och en ;)

Gidappa
Inlägg: 133
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Gidappa »

Ni har antagligen rätt... Men tänker mer att det är kanske lättare att komma igång och bli inspirerad om man är flera i samma båt. Och det är ju enkelt att bara träffas på en fika runt hörnet än att åka flera mil till spel när man kanske inte ens har hunnit skaffa all utrustning.
Jaja. Får se vad som händer i framtiden :)

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Airsoft blinddate

Inlägg av Bennybira »

Finns hyrutrustning ;)
Så får du våga fråga om folk letar extra bössa i lagen etc :)

Men får du ihop en liten airsoftfika så go go go!

Skriv svar