Problem med första bössan

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Problem med första bössan

Inlägg av Callahan »

Skönt att det var ett så enkelt fel till slut.
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Lazerhead3000
Inlägg: 9
Blev medlem: tis mar 13, 2018 10:16 pm

Re: Problem med första bössan

Inlägg av Lazerhead3000 »

Oh ja, väldigt skönt, nu skjuter den som en dröm! Tack för svaren. (Also, Det var ju motorn jag menade, inte gearboxen)

Darkburrow
Inlägg: 60
Blev medlem: tis aug 09, 2016 1:23 pm

Re: Problem med första bössan

Inlägg av Darkburrow »

Jag kan ge dig den info jag fick av mitt problem när mitt vapen bara la av utifall du får samma i framtiden.

Min bössa la av helt mitt under ett spel och självklart nybörjare som jag är trodde jag det va kontakterna till batteriet men det va det inte, väl hemma så kom jag fram till att kablarna blev varma när jag tryckte på avtryckaren, fick tips om att gearbox hade låst sig så jag fick leta runt och hitta till slut att det finns en liten arm som låst fast kuggarna och mitt batteri inte orkar överkomma denna låsning, så man får öppna motorplattan under handtaget, ta ur motorn, skruva loss handtaget och då får du tag i armen som kallar Reversal-latch jag drog i denna och det rassla till i gearboxen och voila, den funka igen :D Så om du får varma kablar och vapnet verkar helt dött så finns det risk att det är detta, jag tror en Mosfet med Active Break åtgärdar detta i det långa loppet då den alltid bromsar piston i samma läge efter varje rörelse, jag funderar på en sådan mosfet just för att slippa låsning :D

Lazerhead3000
Inlägg: 9
Blev medlem: tis mar 13, 2018 10:16 pm

Re: Problem med första bössan

Inlägg av Lazerhead3000 »

Tack för tipset! Hoppas verkligen jag slipper det :lol: jag är ju helt tappad när det gäller elektronik-meck haha

Skriv svar