Letar efter skyddsklassade "Goggles" från svensk ÅF

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
samskribbler
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jul 05, 2018 4:37 pm

Letar efter skyddsklassade "Goggles" från svensk ÅF

Inlägg av samskribbler »

Hejsan svejsan!

Jag har suttit o googlat (eller ska man säga "gogglat"? :lol: ) efter ett par skyddsklassade goggles från en svensk återförsäljare i timmar. Antingen är dem "öppna", något jag inte är särskilt bekväm med, eller så anges ingen säkerhetsklassning alls utan endast "mjo men vi har provskjutit".

Dessa från RS är en av få som faktiskt anger säkerhetsklassning alls (MIL-DTL-43511D, ANSI Z87.1-2003 and EN166). Dessa hade ju då varit perfekta om det inte var så att dem är specifikt tänkta för användning med hjälm och jag är osäker på hur dem passar utan.

Någon som har några andra förslag på goggles? Kanske är lite "ocd" att sitta o vara petig men man får ju bara ett par ögon ;)

Några exempel på säkerhetsklassade goggles för att visa att jag har gjort egen research: Smith Optics OTW, Revision Desert Locusts, ESS NVGs, Pyramex I-force.

(Eller har kanske jag missuppfattat något, är säkerhetsklassning inte viktigt i Sverige? På internationella forum verkar det läggas en väldans vikt på just säkerhetsklassningar medans Sverige verkar vara lite mer "avslappnat". Kör vi med substantiellt lägre utgångshastigheter här?)

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Letar efter skyddsklassade "Goggles" från svensk ÅF

Inlägg av Erebus »

Dom flesta spel jag sett har som krav att du har säkerhetsklassade skyddsglasögon.

Dom du länkade till har jag haft (fast en annan färg) och kört med dom utan hjälm och det funkade riktigt bra.
För närvarande varianten med inbygg fläkt, dom kör jag tillsammans med en Team Wendy EXFIL och det funkar riktigt bra för mig.

Så kort sagt har dom funkat bra både med och utan hjälm för mig iaf.

samskribbler
Inlägg: 2
Blev medlem: tor jul 05, 2018 4:37 pm

Re: Letar efter skyddsklassade "Goggles" från svensk ÅF

Inlägg av samskribbler »

Erebus skrev:
tor jul 05, 2018 7:27 pm
Dom flesta spel jag sett har som krav att du har säkerhetsklassade skyddsglasögon.

Dom du länkade till har jag haft (fast en annan färg) och kört med dom utan hjälm och det funkade riktigt bra.
För närvarande varianten med inbygg fläkt, dom kör jag tillsammans med en Team Wendy EXFIL och det funkar riktigt bra för mig.

Så kort sagt har dom funkat bra både med och utan hjälm för mig iaf.
Dåså! Isåfall blir det att inhandla ett par sådana!

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Letar efter skyddsklassade "Goggles" från svensk ÅF

Inlägg av Droopfy »

Rekomenderar Okley M-Frame 3.0 finns på terräng.
Kör själv med dom och är inte ett dugg orolig.

Edit: oops. Missade detaljen med googles.
Nåväl. Låter mitt tips stå kvar ändå.

Lycka till i sökandet.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Skriv svar