Några bra Glocks?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gamlebeng
Inlägg: 1
Blev medlem: ons jul 25, 2018 11:44 pm

Några bra Glocks?

Inlägg av Gamlebeng »

Tjena! Jag har inte tänkt att börja att med airsoft, men jag är en jävla vapenfanatiker. Alltid varit intresserad i vapen och har alltid dragits till airsoftvapen därmed har alltid viljat ha ett. Jag känner att det är dags att få en dröm i uppfyllelse ;). Jag känner att detta forumet är skapligt kunnigt så jag frågar här; Jag är intresserad i en Glock eller Pistol 88 vad man nu vill säga och jag är villig att spendera lite större pengar för att få en bra replika med kvalité. Det finns så många att välja på men vet inte vilken som är bra eller dålig. Några förslag på märken? Alltid varit intresserad av Tokyo Marui's utbud så om det är bra kvalité skulle det va nice.

Tack på förhand!
Carl

perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Några bra Glocks?

Inlägg av perlenbacher »

Skulle köpt en WE G17 som grund.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Några bra Glocks?

Inlägg av Haarax »

Elite force gör glocks med licenserade markings, annars är det WE som gäller. :)
Cowards die in shame

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Några bra Glocks?

Inlägg av Muppetlord »

Elite force har ju nyligen fått rättigheter till att göra licenserade pistoler av Glock.
Köpte en själv, Glock 19. Inte haft jättemycket tid till att testa den ännu så kan inte säga jättemycket om den. Den skjuter inte jättehårt, ca 90ms men man får tänka på att det främst är menat för CQB.

Har hittills inte hört om några problem med dem. Men de har bara varit på marknaden i ca 6 månader så det kan fortfarande hända grejer.

Vill man ha något som skjuter hårdare får man nog gå till WE.

TM gör ju också ett par Glock modeller. TM brukar ju vara bra men både jag och min polare har haft problem med att manteln spricker. Så jag vågar inte rekommendera dem helt.

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Några bra Glocks?

Inlägg av FabianP »

We Glock 19 är trevlig!
Tokyo Marui Glock 22 är bättre men mer plastig..
Lunar
LosPrimosLocos

Teacher
Inlägg: 41
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:53 pm

Re: Några bra Glocks?

Inlägg av Teacher »

Jag har kört ett gäng Glockar från StarkArms på sistone. De har blivit en klar favorit bland de jag testat. Stabila och har alltid funkat för mig.
JTF-S - Village Sniper
Serious Business

Användarvisningsbild
mehailz
Inlägg: 295
Blev medlem: lör aug 11, 2012 9:08 am
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009
Ort: Jönköping

Re: Några bra Glocks?

Inlägg av mehailz »

EliteForce(Umarex/VFC)'s glockar är redigt fina. Skjuter bra, glappar inte så jävla mycket som WE's gör och har markings och korrekta mått. Tar RS delar när det kommer till iron sights.

WE's är billiga och tar en hel del delar, men glappar mycket i min erfarenhet och har även inkorrekta mått om du inte byter ut sliden.

Har nu kört KWC/KWA, WE, VFC, TM & EliteForce, och ska du ha någon glock så är det EliteForce/VFC eller TM som gäller, allt annat känns bara sämre i slutändan tycker jag. TM borde ges ett nytt slide kit dock.


Att en pistol sedan "bara" skjuter CQB är inget att rynka på näsan åt då det är det de är trots allt lämpade för, rs som airsoft.

Skriv svar