Sänka FPS på GGBB- AK?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Anla667
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 23, 2018 10:16 am

Sänka FPS på GGBB- AK?

Inlägg av Anla667 »

Hej!
Jag har köpt en SRC AKS 74 u GGBB som skjuter för hårt för det endamål jag ska ha den till. Max tillåten utgångshastighet med 0,2 g BB är 109 m/s.
Har provat olika typer av GG och med Röda stjärnans "101 INC" kommer jag närmast, där första skottet mäter ca 112 m/s med efterföljande hastigheter på ca 109. Misstänker tyvärr att den inte kommer att godkännas. Beställde även en "Abbey Predatorer 144a" i hopp om att denna skulle sänka hastigheten ytterligare. Så var dock inte fallet utan skjöt då snabbare, runt 114-116 m/s.
Är det någon som har något bra tips på hur jag skulle kunna sänka hastigheten? Byta ventil?? Duster gas??

Tack på förhand

Marcules
Inlägg: 256
Blev medlem: tis aug 12, 2014 9:41 pm

Re: Sänka FPS på GGBB- AK?

Inlägg av Marcules »

Anla667: Tror personen skrev något och sen tog bort det för att denne kom på att det var ett dåligt förslag.

Gissar att det är BBR du ska på? Är du medlem i Facebook grupperna kopplade till evenemanget? Ställ frågan där också, det finns några där som har mycket erfarenhet av olika gbbr och mer specifikt för att trimma dem efter BBRs regler.
-:Skogsfrisk:-

Anla667
Inlägg: 2
Blev medlem: tor aug 23, 2018 10:16 am

Re: Sänka FPS på GGBB- AK?

Inlägg av Anla667 »

Ja, tack! Gjorde det också och fick ganska bra svar!

Astiban
Inlägg: 16
Blev medlem: tor mar 10, 2016 9:43 am

Re: Sänka FPS på GGBB- AK?

Inlägg av Astiban »

Tja! Vad fick du för bra svar?
Har själv en som går lite hett :) och är lite nyfiken på hur man stryper utgångshastigheten.

Skriv svar