Uppgradera "äldre" M4

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Strobe
Inlägg: 4
Blev medlem: sön jun 24, 2018 7:26 am
Aktiv sedan: 2017
Ort: Nyköping

Uppgradera "äldre" M4

Inlägg av Strobe »

Har hittills bara kört bolt.sniper och sidearm men ville prova lite "intensivare" spel.

Fick fatt i en Gameface M4 med lite år på nacken, troligen knappt använd då nästan inga battlescars finns.

Förefaller vara org.delar i den fortfarande och tänkte uppgradera lite när man ändå ser över innehållet.

Finns det nån som har bra ex. på vad som funkar för att få lite bättre prec. och räckvidd som ett första steg?

Är "alla" M4:or lika inuti och passar delarna hyfsat utan modd?

Tack på förhand!
Mvh Thomas

bobo
Inlägg: 58
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:10 pm

Re: Uppgradera "äldre" M4

Inlägg av bobo »

Enklast är att byta till precisions pipa och hop up gummi.

Droopfy
Admin
Inlägg: 314
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:52 pm

Re: Uppgradera "äldre" M4

Inlägg av Droopfy »

I korta drag är svaret Ja.
M4 har en gearbox som kallas V2 och den ser i princip likadan ut i alla M4 AEG.

Det är en bra plattform att bygga på då det finns mängder med delar, både nya och begagnad.

I princip kan du uppgradera allt internt. Frågan är var du vill börja och på vilken nivå.

Ställ dig frågan om den alls är värd att kosta på några uppgraderingar innan du lägger pengar på den.

Nu vet jag inte hur din bössa ser ut. Kanske finns det bättre varianter, men i denna länk är den specad med plastkropp.
https://www.evike.com/products/47872/

Tveksamt att jag skulle lägga någon större peng på en bössa som ny kostade 1500:- med kropp i plast.

Men den biten är ju helt upp till dig.
Möjligheterna är hur som helst näst intill obegränsade.

Lycka till.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Oerlikon
Inlägg: 99
Blev medlem: tor dec 31, 2015 3:06 pm

Re: Uppgradera "äldre" M4

Inlägg av Oerlikon »

Funkar den att spela med så skulle jag behålla den som reservvapen/lånevapen och köpa en lite rejälare bössa som går bra direkt ur lådan. Man behöver ett reservvapen, det är inte kul att åka långt till ett spel och så rasar bössan på kroningen och så är den dan förstörd, jag har varit med om det och min reservbössa räddade dagen.

Skriv svar