Airsoftvapen i vatten?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Nevermind
Inlägg: 16
Blev medlem: tor aug 02, 2012 12:37 pm

Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Nevermind »

Hej!

Jag har kollat runt lite i forumet men verkar inte hitta en specifik tråd för min fråga, är det dock så att det finns en tråd för detta så ber jag om ursäkt och ni får gärna referera till annan tråd och ta bort detta inlägg.

Min fråga gäller airsoftvapen i vatten och har fått förklarat för mig en del, men tänkte be om lite mer ingående information, alternativt om råd.
Är det så att vissa batteri klarar av väta eller behöver man tillbehör för sladdverket och batteriet i sig? Själv kör jag 7,4 Lipo 1300 mAh och har förstått att det INTE går att bada med, då en kortslutning är att räkna med i så fall(?). Är det så enkelt som att köpa ett annat sorts batteri och så vips kan man bada med vapnet?

Hör av er med åsikter, erfarenheter och råd!

Ha det!

Edit:
Btw, så kör jag med en M4, ASG/KWA LMT Defender R.I.S

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av maximillian »

Skulle nog avråda från att dränka en AEG i vatten.... Har inte testat själv, men det är för att det känns som att be om kortisar, brända LiPon och paj motor....

Har haft mina bössor i hällregn under 3 dygn utan problem, men det är ju inte riktigt samma sak..

Skaffa en GBBR om du ska ut och bada med bössan!

Nevermind
Inlägg: 16
Blev medlem: tor aug 02, 2012 12:37 pm

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Nevermind »

Okej! Jo det är ju klart, vatten och elektronik har ju aldrig varit riktigt bra vänner... Finns det dock något batteri som man låter stanna inomhus under regniga dagar eller klarar sig samtliga batterier lika bra?

maximillian
Inlägg: 316
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:56 pm

Re: Sv: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av maximillian »

Skulle tro att på punkten vatten så är alla lika känsliga, eller okänsliga om man vill se det så.

Har bara kört LiPo de senaste 4 åren och innan dess var jag inte en Milsim spelare så man lirade i princip inte i dåligt väder.....

Skepparn
Inlägg: 532
Blev medlem: tor maj 10, 2012 10:24 am

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Skepparn »

Bada inte med en AEG...
Jobbar på Röda Stjärnan

Postaldude
Inlägg: 87
Blev medlem: lör jun 02, 2012 7:58 pm

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Postaldude »

Du kan kasta bössan i vatten men vad du en gör så skjut inte under vattnet för då har du problem.

annars om du råkar nu tappa bössan en en redig pöl med vatten så ska du skaka av bössan det mesta av vattnet och ta ur magasinet innan du börjar spraya om du ens vill spela med en bössa
som har vatten i hop och pipa .

det som tar skada.

Batteriet. tar skada

motorn behöver inte ta skada men kan göra.

mina källor egna erfarenheter :D haha

EDIT ! Jag rekomenderar inte att göra det då du kan inte spela med bössan direkt då hop'en blir helt värdelös + att det är inte bra för motorn att jobba när den är blöt. sen att batteriet kan ta skada.

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Thinker »

This space intentionally left blank

Nevermind
Inlägg: 16
Blev medlem: tor aug 02, 2012 12:37 pm

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Nevermind »

Stort tack Thinker!

Edit:
Vill tacka er andra som gav input också! Hjälpte verkligen!

Valinath
Inlägg: 12
Blev medlem: lör sep 01, 2012 8:37 pm

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av Valinath »

Back in the days när jag körde mycket RC bilar så hade jag en eldriven buggy. Då satte jag krympslang på batteri. Sedan lade jag på en rejäl omgång siliconfet på servon, kopplinar och vissa utsatta delar på elektroniken. Detta gjorde så att den felfritt klarade mycket oväder och stora vattensammlingar i ca 2 års tid.

Observera att detta har jag ej testat på en AEG, så är givitvis ej ansvarig för någonting som händer med din utrustning, men detta kanske ger dig lite idéer på en bra lösning.
Som sagt, vet inte hur elektroniken i ditt vapen är uppbyggt, så var väldigt försiktig om du testar någonting.

Önskar dig lycka till!

/Valle
Jag är nybörjare, har jag fel om något så får ni gärna rätta mig. Jag är här för att lära mig ;)

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Airsoftvapen i vatten?

Inlägg av A_Müller »

Så mkt vatten tar sig inte in i bössan under dåligt väder.
Det är dumt att bada med skiten, men tungt regn klarar bössorna ganska bra.
Spelade igenom Hurricane Katrina (uppe i Massachussets (så vi fick bara utkanten utav hurrikanen, men folks tält flög iväg och jag vaknade flytande på min luftmadrass i tältet, så det regnade MYCKET).
Spelet gick felfritt ^^,
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Skriv svar