M60e4 Commando Problem

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kraza
Inlägg: 5
Blev medlem: tor maj 24, 2012 4:51 pm

M60e4 Commando Problem

Inlägg av Kraza »

Tjenare. jag har införskaffat mig en M60e4 commando från leverantören "ASG". Dock verkar jag ha fått lite strul med den., vilket är vanligt med MG´s vad jag har hört. Hur som helst, strulet är att det började glappa lite i avtryckaren och jag fick trycka lite hårdare för att den ska skjuta,. och nu verkar detta ha övergått till att jag får hålla inne avtryckaren och skaka till vapnet för att det ska mata. men let´s face it, i en situation där jag är fortifierad med bipod kanske det inte är så enkelt att skaka ett så stort vapen.

Så vad tror ni problemet ligger? är det mikrobrytaren som dampar ur eller kan det vara nåt annat?

Ibland väljer den att fungera hyffsat vid hårdare tryck, men nu reagerar den väl si sådär på det.

Användarvisningsbild
Limpovicz
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:43 pm
Aktiv sedan: 2011
Ort: Österåker

Re: M60e4 Commando Problem

Inlägg av Limpovicz »

Jag har inte själv varit inne och grötat i just den typen av gearbox men det låter som ett typiskt fel på switch assemblyt, kontaktblecket som sitter fast i avtryckaren har förmoderligen lossnat eller hamnat fel på något sätt, och går inte in i kontakten som den ska.

det brukar vara ganska enkelt att åtgärda förutsatt att man vet hur man mekar gearboxar.
vill bara påpeka att se till att du vet vad du gör innan du öppnar upp och tittar, kan bli ett helvete att få ihop den igen annars.
American components? Russian Components? All made in Taiwan!

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: M60e4 Commando Problem

Inlägg av Bay Cat »

Har du garanti så kan du ju använda den innan du börjar skruva själv!

Skriv svar