Hej! Nybörjarfråga ang kvalitet

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Kithiva
Inlägg: 24
Blev medlem: fre maj 25, 2012 10:43 pm

Re: Hej! Nybörjarfråga ang kvalitet

Inlägg av Kithiva »

Goddagens! Ville bara återkomma med lite ang Famas:en jag köpte.

Den känns riktigt bra. Har satt på lite godbitar som rödpunktssikte och grip.
Konstruktionen känns bra och gedigen.
Bra tyngd.
De enda nackdelar jag ser med den är:
1. Det knepiga sättet att få in batteriet. Tar ett tag att vänja sig antar jag.
2. Det finns ingen sling-point framtill på vapnet. Endast bak på stocken. Får bli en universallösning där tror jag.

Har ännu inte provskjutit den då jag väntar på en lite bättre laddare till batteriet.

Återkommer till helgen när vidare provskjutning har gjorts.

Har en liten fråga dock. Någon som är insatt i lagar o dyligt?
Jag tänker på var man får skjuta. Jag vet att man inte bör springa runt i trädgården direkt o skjuta.
Min far har en bilverkstad och området som den står på är inhängnat. På baksidan är närmsta granne en åker.
Får man lov att öva prickskytte på ett sådant område?! Vad säger lagen?

Tack på förhand.

//D

nox_umbra
Inlägg: 126
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:03 pm

Re: Hej! Nybörjarfråga ang kvalitet

Inlägg av nox_umbra »

Börjar med att säga att jag inte vet om några särskilda lagar angående vart man får skjuta och inte.
Men vad jag förstår så är det inte tillåtet att skjuta på allmänna platser (torg gator parker osv), men ser inget hinder att man inte skulle kunna skjuta i sin egen trädgård.
Det beror givetvis på läget på trädgården och grannarnas inställning till det hela. Men tänk på säkerheten med kulfång och riktningar.

Jag har skjutit luftvapen på min tomt sedan jag var 8 år, aldrig varit några problem. Men så bor ju jag i en liten by med grannar som vet vad jag sysslar med.
We're not surrounded, we're in a target-rich environment!
Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... mbra#p5776

Skriv svar