Underhålls frågor ang. AEG.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hazokie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jul 02, 2012 6:45 am

Underhålls frågor ang. AEG.

Inlägg av Hazokie »

Tjo flöjt!

Lång historia kort, spelade för 4 år sen och tog ner bössan från vinden för ett par dagar sen.

Undrar lite om det är något speciellt jag behöver tänka på innan man testskjuter bössan, feta upp delar och kolla kablar osv, med tanke på den legat i en oisolerad vind nu i 4 år.

Skulle det vara så att det finns någon god själ runt Borås, Marks kommun som är duktig och skulle kunna hjälpa mig så jag lär mig lite så vore detta oerhört trevligt.


Tack för alla svar på förhand!

kungaron
Inlägg: 161
Blev medlem: sön jun 03, 2012 8:43 pm

Re: Underhålls frågor ang. AEG.

Inlägg av kungaron »

*Byta Hop gummi inkl spacern
*Köpa nytt batteri
( *Öppna boxen, gör rent, shimma och fetta ) <--- gör övriga punkter, testskjut, lira nåt spel sen denna punkt
*Dra pipa med piprensarn och putsduk, silikon in i pipa.


Tillägg:

*Om pistongen inte står längst fram i cylindern, utan den står i t.ex halvspänt läge så bör du byta fjäder.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Underhålls frågor ang. AEG.

Inlägg av Twist »

Jag skulle nog inte rekommendera att man spelar med en bössa som legat i träda så länge. Fettet i boxen har sannolikt torkat och det kan bli generalras/kuggsallad av det. Jag har varit med om det.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Hazokie
Inlägg: 3
Blev medlem: mån jul 02, 2012 6:45 am

Re: Underhålls frågor ang. AEG.

Inlägg av Hazokie »

Tackar så hjärtligt för svaren, ska ta till helgen och leka doktor på gamla Bettan! :D

Skriv svar