Nybörgarvapen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
abbest
Inlägg: 7
Blev medlem: tor jan 03, 2013 4:29 pm

Nybörgarvapen

Inlägg av abbest »

Hej jag har tänkt börja köra lite airsoft men är lite osäker på om jag ska ha ett fjädervapen eller el eller gas, och om jag ska ha sniper eller automatvapen( jag vet att nästan alla säger att man inte ska ta en sniper som nybörgarvapen...). så jag vore väldigt tacksam för info om bra nybörgarvapen som inte kostar en förmögenhet men som ändå är ett gandska bra vapen som kan hänga med ett tag.
Tacksam för svar!

olaman
Inlägg: 55
Blev medlem: ons maj 23, 2012 12:40 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av olaman »

King Arms M4A1 eller M16A2.
200 dollar, varer lenge, skyter godt, aksepterer de fleste magasiner og batterier.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av JonathanRL »

JG G36 är nästan alltid ett säkert kort. Enkel att få tag i, enkel att använda, kan modifieras väldigt mycket.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 118&t=9048
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av dariantel »

Utan tvekan El vapen. och kör inte sniper. Förslag är att låna någons vapen först och testa och se vad du gillar.
annars finns det billiga M4 eller G36 modeller som är mycket populära och bra.

Titan
Inlägg: 180
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:23 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av Titan »

Hehehe, ett annat tips, om du ska vara aktiv på forumet, skaffa en webläsare med svensk avstavning. Läste "Ny-bögar-vapen" ett par gånger där.

Om man gå igenom de olika typerna:
Fjäder; I serriöst sammanhang, så går alla manuella vapen bort, som inte är prickskyttegevär och där krävs det ett par tusen kronor innan de blir spelbara i praktiken.
El; Finns vettiga AEG'er från c:a 1500 kr som är fullt spelbara. Håller ok och är bara att tuta och köra.
Gas; Dels den juridiska biten med att propandrivna vapen är mer eller mindre olagliga, CO2 vapnen är trevliga men kostar en bra slant samt är underhållskrävande.

Ska du komma igång billigt, så går det att fixa ihop ett komplett nybörjarkit för runt 2000-2500 kr, med bössa, batteri, laddare, skyddsmask, extra magg samt en väst.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Oskoborg
Inlägg: 3
Blev medlem: lör maj 19, 2012 2:38 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av Oskoborg »

(Edit)
Sorry, felpost.

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av Bloodneed »

@titan jag blev också intresserad av vad var för homo-anpassad bössa som efterfrågades , har ett par polare med den läggningen som skulle kunna bli intresserade av airsoft. Om sånna fanns :p
CTR EP3 Championship White, nuff said

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av dariantel »

finns ju F.A.G.S (First Assault Gay Squad) de kör med ryska vapen så kanske går att dra någon slutsats. haha. nä man skall inte skämta om dyslexi. kan bli lite roliga felstavningar ibland dock.

Titan
Inlägg: 180
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:23 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av Titan »

Inget som skämtas om, dock så tror jag det är bättre med lite humoristisk heads up, än när forumspolisen kommer och slår ner med full kraft. Finns många här på forumet med dyslexi och de flesta använder avstavning. Det är inte speciellt högt till tak för språkfel på forumet. Får ofta frågeställaren att se minderårig eller oserriös ut.

Nog med OT om det.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

GraLLaN_
Inlägg: 34
Blev medlem: tor maj 24, 2012 8:07 pm

Re: Nybörgarvapen

Inlägg av GraLLaN_ »

Finns väl att köpa startpaket hos vissa återförsäljare:) både G36, AK och M4.. beror dock på vad du ska spela som :)

Skriv svar