Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Earth

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Earth

Inlägg av Pwnda »

Letade efter en M1911 och ville ha något i svart färg. Men jag köpte denna pistol för 1495 kr direkt efter att jag sett och kännt på den IRL. Riktigt skön känsla om gummiaktiga greppet och metallkroppen. Ljudet när man trycker fram manteln med magasinet i, är nästan det bästa jag har hört, den enda som är bättre är WE M1911 full-metal military version, GBB.
Iphone Henrik 271 mindre.jpg
Själva prestandan på pistolen är bra, men en tung rekyl gör att det kan vara svårt att pricka mål om man ska ösa skott i en följd. Det kan vara en träningssak iofs.. Jag körde 0.25 grams JBU i denna under en väldigt lång tid men har upptäckt att 0.23 gram verkar funka extremt mycket bättre. Runt 30 meter kan jag pricka ett A4-blad med 11 av 15 skott, om jag skjuter genom att sikta in mig mellan varje skott, vilket är rätt jäkla bra med tanke på att den ska vara en secondary.

Funktionen på pistolen är Gasblowback singleaction, dvs att man måste göra mantelrörelse innan man ska skjuta. Man kan inte skjuta genom att dra bak hanen eller bara trycka på avtryckaren.
Iphone Henrik 275 mindre.jpg
I kyla så presterar pistolen dåligt eller inte alls, temp runt 0 - 7 grader är inte optimalt för denna. När sommardagarna kom så kan man få ut nästan 2-3 magasin x 15 skott på samma gasladdning, så det är en stor skillnad.
Iphone Henrik 272 mindre.jpg
Dock finns det vissa problem med denna pistol :evil: :
1. Min outer barrell lossnade(!) under skjutning på Skeppartorp och gömde sig i höga gräset någonstans på banan. Lite konstigt på en 2 månader ny pistol.
2. Min thumbsafty på höger sida lossnade(!) som tur var jag hemma och kunde hitta lilla springen, som även lossnade, under soffan.
3. Matningsproblem, Många gånger så har man stoppat in magasinet och hölstrat vapnet. Sen när det är dags att gå till secondary så får man inte iväg ett skott utan magasinets nedre spärr som ska underlätta laddning av
kulor har fastnat nere när man satte i magget och matar därför inte upp kulorna!
4. Hopväljaren ställer om sig själv. Man ställer in den på max och efter 3 skott är den tillbaka på utgångsläget :( Men lite locktight löste detta ;)
Iphone Henrik 273 mindre2.jpg


Positivt:
1. Skjuter hårt och rakt.
2. Det går snabbt att ladda magasinet, det görs via ett nedre hål på sidan av magasinet, så man låser fjädern nere och häller i 15 kulor.
3. Känslan i handen.
Iphone Henrik 274 mindre.jpg
Betyg:
7 av 10

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Bloodneed »

en liten notis!, ser att din outerbarrel lossade, det har även min gjort på samma modell!
CTR EP3 Championship White, nuff said

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Pwnda »

@Bloodneed: Undrar om det är flera som haft samma problem med denna modell.. hade du problem med hop:en?

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Bloodneed »

inte märkbart . pipan drogs åt ordentligt sedan satt den fint ett par spel, för att upprepa samma procedur igen
CTR EP3 Championship White, nuff said

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Gwlyddyn »

Loctite är er vän.

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Pwnda »

Gwlyddyn skrev:Loctite är er vän.
True dat!

Jouhaa
Inlägg: 9
Blev medlem: mån aug 20, 2012 4:17 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Jouhaa »

KJ Works M1911 A1 är en extremt skön pistol, och lik originalet så in i fanders :D

Setharakthe
Inlägg: 37
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Setharakthe »

Brukar låna brors ex under bountyspelen i tjärnan och har kört många spel nu utan minsta bekymmer...

i övrigt kan jag bara instämma... skönare känsla blir nog svårt att hitta. grymt nice blowback, pricksäker, ligger bra i handen (även på mig som har lite mindre labbar) och går som tåget.

just my 3c

Lolzer
Inlägg: 111
Blev medlem: ons jun 13, 2012 8:30 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Lolzer »

Jag har en We1911 Limited edition (tror jag att det va iaf). Det problem som jag har stött på är som trådskaparen beskriver att man stoppar i ett mag mantlar den och sen ner i hölstret, när man sen ska dra och ksjuta pistolen händer ingeting... sen har manteln även låst sig på hanen när sista skottet är skjutet och manteln hamnar i sitt bakre läge. Några ideér?

Bra review annars :) Funderade på att köpa en flat dark då jag älskar färgen men det landade på denna pistol ist.
"On my command, unleash hell!"

--Min Presentation--
--Affärsredovisning--

Pwnda
Inlägg: 82
Blev medlem: sön maj 27, 2012 9:03 pm

Re: Bilder! WE M1911 cal.45 M.E.U. GBB (SOC - Flat Dark Eart

Inlägg av Pwnda »

@Setharakthe: Jag håller med, känslan av denna pistol är grym.. Tyvärr har jag upptäckt att WE verkar inte göra de bästa pistolerna.. När det gäller funktion och stabilitet så är KWA/KSC betydligt bättre :D

@Lolzer: Har den samma laddningshål vid sidan nertill? och att man kan spänna fast matningsfjädern? mitt tips är att stoppa i magget försiktigt istället för att trycka in det hårt. Då finns inte det en chans att magfjädern fastnar nere.. Att manteln låser sig över hanen låter som om att hanen går att skjuta med fast den är i bakåtläget.. Kolla lite på youtube, de flesta guider om det där finns online.. Färgen på Dark earth är riktigt nice, svårt att få fram på bild bara :D

Ett annat tillägg till denna picka är att läppen på maggen kan gå sönder lätt eftersom när man spänner upp matningsfjädern och man råkar släppa utan kulor i så är fjädern så stark att den krossar läpparna.. Har nu ett obrukbart mag med trasig läpp och matningsspännaren är av.. dålig konstruktion WE!

Skriv svar