Snow wolf m82 barret

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
harlekin
Inlägg: 286
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:18 pm

Snow wolf m82 barret

Inlägg av harlekin »

Skaffade en ny bössa för ett tag sen. Nämligen en barret från snow wolf och tänkte att eftersom det inte finns något om den på det här forumet så kan jag skriva en recension om den. Är första gången jag skriver en recension så have mercy... :wink:

Min första posingbild på airsoftsverige! I sandlådan med barret kallar jag den. Face censored due to retarded look...
Bild

Inledning/Montering

vem har inte drömt om att ha en barret? jag har, och när min tvillingbrorsa klockan fem på natten skickade länken till denna sak så drog jag iväg en beställning på den direkt.
en barret med v2 box som inte kostar över 10 000. :D

Det första som slår en när man hämtar ut paketet är att det är riktigt stort. Jag fick knappt in det i bilen och jag har ingen liten asiatisk bil utan en sedan modell större. Paketet väger ca 7 kg och är jäkligt otympligt. Man slänger upp lådan med geväret på mekarbordet och det är riktigt bra paketerat. bubbelplast och frigolit i mängder. Geväret är hopskruvat sånär som på stödbenen och kikarsiktet i lådan. Det man måste göra är att dra in två stycken vanliga spårskruvar för att fästa stödbenen och så är man klar med monteringen. Beställer man versionen med kikarsikte så får man med ett helt ok 3x9x50 sikte med belyst hårkors.

Det är här som jag märker att Snow Wolf har klantat sig. Siktesringarna till siktet går inte att fästa ordentligt på railen på geväret. De går inte att skruva ihop helt, så de går inte att sätta fast kikarsiktet med. Problemet löses genom att jag hade ett par andra siktesringar liggandes.

Det fanns en till grej som jag fick rätta till och det var att flamdämparen satt lite snett. men detta löses med en insexnyckel.

Bild

Internt

Bössan ser ut som en vanlig m4 inuti. Det är en v2 box med en m4 hop up och en pipa som är jättelång(655 mm?). Jag får intrycket att delarna håller en bra kvalitet då jag har varit isär med den för lite modifikationer(mer om det senare). Bra shimmat, metalbussningar och torxsskruvar som håller ihop gearboxen. Sista tanden på pistongen är av metall också.

Den har ett gigantiskt batteriutrymme som man lätt får in ett 9,6 volts largetype batteri i.

Bild

Externt

Nu till utsidan, bössan ska vara nån form av kopia på ett gammalt kit till barret för m4. Allt utom buttplaten är i metall. Det sitter ett vanligt m4 pistolgrip på den. Bössan känns väldigt gedigen och stabil, ungefär som en sån bössa man skulle kunna tappa i marken utan att den går sönder, och den väger in på ca 6 kilo.

Den har en m4 eldväljare med safe, semi och full auto. Stödbenen är lite för wobbliga.
Bild

Magasinen är rätt stora, dock någon halv centimeter för kort för riktiga patroner. Det är highcaps och det är egentligen ett vanligt m4 magg som är satt i ett skal av metalldelar för att likna förebilden. Detta innebär att får man tag i korta "vietnamstyle" midcaps eller lowcaps så kan man modda dessa till att ta mindre kulor.

Bild

Hur är den att spela med?

Skön känsla i bössan. Den e kanske lite lätt för att vara en Barret och är väl klart jämförbar med en CA m249 viktmässigt, dock väldigt mycket längre.
Att den är lång gör att den blir svår att spela med. Det blir lätt bökigt i snårskog med den och den gör sig bäst på stora öppna ytor. En bössa som är perfekt för att ligga och vänta på folk med helt enkelt.

jag sprang runt på med den i 24h på ODA's CIA spel och den kändes tung mot spelslutet... finns lite bilder i deras mediatråd: http://airsoftsverige.com/V6/viewtopic. ... 6&t=124979

Precision?

Ok precision ur lådan. Byte av hop up gummi kan nog rekomenderas.

Trimma?

eftersom det finns en uppsjö av olika grejor som man kan göra med en v2 box för att prestera bättre så skulle jag påstå den är trimmvänlig och det verkar vara bra kvalisort på prylarna som sitter i. Min nuvarande setup är:

- m140
- guarder infinite torque motor
- mosfet + 11.1 v lipo

och resten helt orginal. jag hade förväntat mig ett boxras men det har hittills uteblivit. Det jag ville göra var hur mycket den klarar innan gearboxen kastar in handsken men den rullar fortfarande på riktigt bra. Var och chrona den med 0.30's kulor och den chronade 110 110 110 111 110 i en serie på fem skott = ca 140 m/s med 0.20. vilket jag tycker är helt okej, har dock inte tätat hop upen nånting vilket kanske skulle behöva göras.

Omdöme:

+ v2 kompatibel
+ bra kvalitet på prylarna man får med
+ det är en barret

- siktesringar som inte passar(ska maila wgc om detta) och batterier som ska medfölja?
- lite svårspelad
- stödbenen är lite wobbliga. Detta går att fixa.

Jag är helnöjd. har spelat flera spel med den och den duger bra åt mig. En barret för under 10 000, vad kan man egentligen klaga på? :wink:
Håller i skrivande stund på och funderar på om jag ska modda maggen till att endast ta 10 kulor...

kanske uppdaterar tråden lite senare med mer modifikationer man kan göra men tror det räcker bra såhär just nu. Är det nåt ni undrar så fråga. Skriv ett pm eller skriv i tråden.

Gearboxbilder
Bild

Bild

Bild

bilder från gearbox meck. den sista bilden är en liten jämförelse mellan orginalfjädern och en m150... den längre av dom är m150n.

Frågor om bössan? Skriv i tråden. ;)

Den här recensionen låg postad på gamla forumet. Jag har reviderat den och postat den här eftersom jag har lite saker på gång med denna bössa. Kommer att uppdatera tråden.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?