Ares AW.338 - Accuracy international

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Dufva
Inlägg: 38
Blev medlem: ons jul 31, 2013 12:37 am

Ares AW.338 - Accuracy international

Inlägg av Dufva »

Då var det dags för en fin bössa att läggas upp här!
Ares AW 338.

Första intrycket man får av den på bilderna från diverse hemsidor är ju direkt härliga.
Beställdes från RedwolfAirsoft, tog några dagar och sedan trillade paketet in på bordet.

När man först packar upp lådan kommer intrycket om att det är väl föpackat, det är inget billigt gevär de bara skickar iväg med tidningspapper runtom.
Bild

Vad som medföljer i paketet är ju uppenbarligen geväret, men även siktesringar, magasin, bipod med snabbfäste (återkommer till det), diverse dokument och klistermärke samt ett laddningsrör för den som gillar att "ladda snabbt" ute på fältet :)
Bild
Bild

Vad som även fångar min uppmärksamhet är att de har för-chronat geväret till mig och räknat ut anslagskraften.
Vilket man får ta med en nypa salt, för jag undrar hur exakt deras matte eller teknik är ibland.
Bild


Själva geväret i sig.
1:1 skala.
Väger åtskilda kilon, tar sina muskler att hålla den stadigt i höjd, men det hjälper att hålla siktet stadigt och man svajar mycket mindre.
Dock på ett längre spel eller intensiva situationer utlovar jag flåsande och mjölksyra!
Den är tillverkad av CNC-svarvad aluminium och Nylon-fiber-mojs. Det ser inte riktigt ut som plast och känns samt håller definitivt mycket bättre än plast.
.
Stocken är vikbar bak, så man kan göra den aningen kortare, själv har jag inget bruk för det än, då geväret bara blir bredare, men det finns säkert något jag behöver det till senare.
Samt att den har ett aningen litet litet glapp, som känns där stockens gångjärn sitter, men ska nog gå att spänna åt.
Samt på stocken sitter ett monopod när man vill ha upp bakänden lite när man ligger ner. Denna har jag funnit lite glappig med, och ger efter vid lite tryck, och åker in några snäpp. Fast man ska inte lägga sig på geväret :)

Bipoden har ett snabbfäste, bara peta in den under pipan och den klickar i omedelbart.
Där hänger den och slänger lite grann för när den väl är utplacerad så ska man kunna luta och justera geväret efter marken. Går även att förlänga benen ytterligare, om man behöver det!
Vid snabbare rörelser hörs den dock lite, och man kan avslöja sig lite om man har otur.
Plockar du av den (vilket går lika fort som på) känner man direkt märkbar skillnad när man lyfter och siktar mot något, då den blir säkert 500g lättare i framtyngden.
Bild

Bild

Självaste skotten som flyr ur pipan håller sig väldigt raka.
Hop-upen är ställbar, vilket jag fick pilla lite med, för den kastade 0.25g kulor uppåt väldigt bissart enkelt.
Nu går den spikrakt, undantag för vind.

Laddningsmekanismen är som på det riktiga.
Upp med handtaget, drag bakåt (med kraft) sen framåt och ner mer handtaget igen, och skjut på valfri fiende.
Denna mekanismen har några över nätet klagat kraftigt på, kulor som satt sig i laddningsrören, inte matats fram ordentligt, osv.
Jag har inte haft ett enda problem förutom att extramagasinen som jag köpte till är aningen stora, så när jag pressar in dem åker färgen av. dvs de är några hårstrån för tjocka.
Vilket också kan leda till att magasinet inte sitter på plats och kan tömma ut kulorna i geväret.
Efter ca 2-300 kulor känns allting mycket smidigare också, smörjmedlen satt sig på de rätta platserna och jag behöver inte kämpa med omladdningen heller lika illa.

Längst ut på pipan sitter också en flamdämpare vilket ökar till utseendet!
Bild

Bild

ÄR geväret värt de ca 3500kr som jag betalade?
Absolut!

Frågor - Ställ gärna!

Arvid
Inlägg: 58
Blev medlem: lör aug 11, 2012 5:07 pm

Re: Ares AW.338 - Accuracy international

Inlägg av Arvid »

Behövs de köpas några uppgraderingar?
Hur långt skjuter den med god precision?

Skriv svar