Omron Blodtrycksmätare - Alternativ till reviving (Youtube)

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Krille
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm

Re: Omron Blodtrycksmätare - Alternativ till reviving (Youtu

Inlägg av Krille »

Själv skulle jag vilja köra mer söndagsspel som använder sig av medics. Var en hel del här i Västra göta för runt 2 år sedan men sedan tog det stopp med det..

Har alltid varit handpåläggning och det har ju funkat, kombinerat med en klocka med tidtagning så funkar det kanon med medic. Dock så gillar jag det inte, då det ser sjukt lame ut när det sitter folk och bara räknar till 60.

För mig så tycker jag vanliga bandage (som går att köpa på Ebay för 20spänn alá 5st på 5m). 5min bleedtime, man sätter på bandaget så det inte ser fult ut, och då är man uppe igen. Andra gången så dör man. Och det blir ju inga som kan fuska, om inte både medic samt den som blir "behandlad" båda fuskar och tar bort de gamla bandaget och sätter på igen.

Back in safezone så virar man av det och ihop och lägger det i fickan.

Hälge
Inlägg: 234
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:15 pm
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Omron Blodtrycksmätare - Alternativ till reviving (Youtu

Inlägg av Hälge »

Det vi brukar göra på tampongfabriken är att vi utser 5-7 medics / lag som har 5-7 bandage på sig.
Medicsen har medic bindlar på sig så man vet vem man ska skrika på.
När en kamrat blir skjuten så kommer en medic fram och healar genom att binda bandage på spelaren som är "skadad". Så lång tid det tar att bandagera den skadade är healtiden.
Det vi har sagt är att det ska se snyggt ut som ett riktigt bandage med. Inget vanlig knut.

Ibland tar det 30 sek. Vissa spelare har haft mer problem med det, då kan det ta upp till iaf 1-2 minuter.
Det har uppskattats väldigt mkt.

Dock har vi haft ont om bandage senaste spelen :oops:

Lite OT men visst finns det fortfarande områden som använder medics =)

Skriv svar