Recension: ACH MICH2002 hjälm

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Recension: ACH MICH2002 hjälm

Inlägg av Nitisk »

Detta är min recension av ACH's MICH2002 Hjälm från Airsoftpeak.
Jag blev positivt överraskad av den här hjälmen. Även om det finns förbättringar man kan göra, som jag kommer att komma tillbaka till, så var den övergripande kvaliteten riktigt bra.

Hjälmen kom med ljusgrå dynor för dämpning på insidan, men dessa var alldeles för hårda för att vara bekväma även korta stunder. Men att byta ut dem är inte så dyrt, och jag återanvände dynor jag hade kvar från en annan hjälm.

Remmen till hakan är av "H-nape"-stil, som håller hjälmen stadig under lång tid och är lätt att justera.

Jag blev lite besviken på NVG-fästet. Allt är plast med små skruvar som håller den på plats från insidan. Jag skulle inte lita på att den håller i längden och det är ju inte så trevligt om något dyrt som en GoPro eller RS NVG skulle komma bort. Men i alla fall trevligt att se att den kommer med bungycords (för att hålla NVG i uppfällt läge).

Arc skenorna är av mycket bättre kvalitet än jag är van vid, och jag kunde enkelt montera remmarna för mina skyddsglasögon på dem.

Kardborren är också av god kvalitet, och sitter fast bra på hjälmen. Om man är riktigt paranoid kan man bara använda superlim på kanterna för att vara på den säkra sidan.

Så, skulle jag köpa den här hjälmen?
Ja, för det priset får du en mycket bra, användbar hjälm som kan förbättras för att passa dina egna önskemål eller höga krav (vilket jag har).

Produkt-länk:
http://www.airsoftpeak.com/mich2002-hel ... ml?aid=276.
fb_Helmet_0005.jpg
fb_Helmet_0004.jpg
fb_Helmet_0003.jpg
fb_Helmet_0002.jpg
fb_Helmet_0001.jpg
Heli_Montage.jpg