Classic Army SL-8 (CA8-2)

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
animal mother
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 17, 2013 6:28 pm

Re: Classic Army SL-8 (CA8-2)

Inlägg av animal mother »

Med tre defekta/felande delar i ett nytt vapen så är det ett måndagsexemplar i mina ögon. Men med tanke på den summan jag lagt på vapnet än så länge så hade jag utan tvekan valt en JG. Då hade jag haft en lika bra bössa idag men ett par tusen kvar i plånboken o köpa annat roligt för :)

Men som du säger så är det egentligen inte mer än en vanlig G36;a när man köper den.
För övrigt köpte min lillebror en G36C från ASG samtidigt (och för en tredjedel av priset.) Jag var måttligt road när hans vapen presterade bra mycket bättre än mitt den dagen... :lol:

Cire
Inlägg: 90
Blev medlem: fre jul 20, 2012 5:05 pm

Re: Classic Army SL-8 (CA8-2)

Inlägg av Cire »

Bra recension. Ser gärna fler bilder på hur den ser ut nu!

animal mother
Inlägg: 20
Blev medlem: tis dec 17, 2013 6:28 pm

Re: Classic Army SL-8 (CA8-2)

Inlägg av animal mother »

sl81.jpg
sl82.jpg

Paxz
Inlägg: 439
Blev medlem: sön maj 06, 2012 2:09 pm

Re: Classic Army SL-8 (CA8-2)

Inlägg av Paxz »

Härlig recension och väldigt vacker bössa! Tråkigt att du fick lite käppar i hjulet och att du stundtals kände dig besviken på ditt köp. Om du inte har något emot att jag kapar tråden lite så delar jag gärna med mig av mina egna erfarenheter om CA's CA8-2. Hojta bara till om du tycker att jag kapar tråden för mycket så raderar, eller åtminstone förminskar jag mitt inlägg något till det mest relevanta.

Jag köpte ett precis likadant vapen som dig och har kört med det på x-antal spel under flera år och jag har aldrig ångrat en sekund av det. Jag hade förvisso full koll på vad jag gav mig in på när jag köpte min och var fullt medveten om att det jag köpte bara var en grund eller det yttre för en semisniper och inte en färdig sniper i sig. Varför det skulle bli just en SL-8 var inget jag tvekade på då bössan är kompakt, stryktålig och lätt. Men att det var en V3 baserad bössa med (kanske) den bästa hopupen på marknaden var nog den största anledningen till att jag valde att bygga just en SL-8. Att de sen inte är så vanliga på spel* och att de är så otroligt snygga (imo) var bara ett stort plus i min bok. Jag föredrar dessutom att meka med V3 över V2 av någon anledning.

*(Känns som 8/10 semipangare i airsoft är antingen en SPR eller dess storebror SR-25).

Jag vågar dock påstå att du fick ett måndagsexemplar eller kanske t.o.m ett visningsexemplar som en massa spekulanter petat på tidigare. Speciellt med tanke på att det var saker som saknades på bössan när du fick den. I mitt fall så sköt bössan förvånansvärt bra för att vara original och då syftar jag mest på precisionen. G36'ans hopup är väldigt underskattad och jag misstänker att var den som fick min att gå så pass långt och rakt även om bössan var utan precisionspipa eller några som helst uppgraderingar. Externt så hade jag inga klagomål utan den var precis som jag hade förväntat mig. Har man tänkt köpa denna härlighet och spela med den som den är från kartong så hade jag nog lagt pengarna på något annat istället då den inte har något imponerande i sig övht. Det är som sagt bara en grund för en semisniper och inte ett färdigtrimmat vapen med superprecision direkt från lådan. Det är dock ett väldigt bra val om man tänkt ge sig in rollen som skarpskytt och vill ha en stabil grund att bygga från.

I mitt fall dröjde det inte länge innan det mesta i gearboxen byttes ut till stabilare saker då jag hade rätt höga planer för min bössa. Kuggarna var redan i stål så det "enda( :roll: )" jag behövde göra var att fixa en precisionspipa och ett nytt hopup gummi samt installera en BTC Chimera mosfet (som jag f.ö drog bakåt så batteriet förvaras i stocken istället för handguarden, vilket är betydligt smidigare imo). Sen valde jag att byta motor till en bättre high-torque (då CA's är skit) och sen självklart byta till en kraftigare fjäder. I mitt fall blev det en M140 då G36'or är hyfsat lätta att få täta. Det är därför ingen större konst att få ut 150-160m/s med en M140 fjäder och på så sätt håller man nere slitaget så mycket som möjligt. Jag valde att köra med original pistongen tills den gav med sig och det dröjde väl minst en säsong innan detta hände trots det höga trimmet. Skulle dock inte påstå att jag är särskilt skjutglad av mig när jag lirar som skarpskytt utan jag väljer snarare mina skott väl och har alltid bössan semispärrad. Jag visste att jag skulle behöva gå in i boxen igen förr eller senare och rensa från metallflis då nya kuggar oftast tar ett tag på sig att bli "inkörda" så tyckte det kunde vara kul att se hur länge CA's pistong klarade sig. När detta väl inträffade och en ny pistong behövde fixas så passade jag på att byta till ett nytt cylinderkit när jag ändå var inne och rota.

Varför jag valde en CA över JG berodde mest på att JG inte har glasfiber/polymer kropp som CA utan hård ABS plast. Jag var visserligen inte 100% säker på om detta stämde, men det var den informationen jag lyckades hitta på nätet och det var tillräckligt stor anledning för mig för att satsa på det något dyrare alternativet istället.

Letar man efter ett lite mer udda vapen som har en bra att bygga ifrån så rekommenderar jag CA's SL8 varmt. Köper man dessutom mestandels kinaprylar att trimma den med så behöver den nödvändigtvis inte bli allt för dyr att bygga heller. Man har sett de där 10.000kr+ semipangarna förr och några såna kostnader behöver man definitivt inte oroa sig för. Det finns mängder av tips på vad man kan köpa och vad man bör tänka på vid bygge av en semisniper här på forumet. Jag rekommenderar Dream Army's prylar då de är både billiga och bra.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Skriv svar