ADMIN - TA BORT TRÅD

Recensioner av enskilda prylar. Allt annat kommer flyttas.
Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

ADMIN - TA BORT TRÅD

Inlägg av Elestro »

Recension borttagen.
Senast redigerad av 2 Elestro, redigerad totalt 0 gång.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: KWA/ASG Glock 18c (Video-recension)

Inlägg av Elestro »

Teemu76 skrev:Ang. Eldväljaren, släng i ett magasin, dra manteln bakåt, ställa om eldväljaren på ex.semi, släppa fram manteln, skjuta, ställa om eldväljaren på auto, skjuta igen. För att vara tydlig: Man behöver INTE mantla varje gång eldväljaren ska vridas.

Det konstiga är att det inte alls stämmer. Varken på det återförsäljaren berättade eller på hur min pistol de facto fungerar.
Eldväljaren sitter fast och att forcera den är det inte på tal om. När man mantlar bakåt och fäster den bak, så går det att byta.
Jag skulle inte påstå detta om det inte de facto stämde. -.-
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Tai
Inlägg: 3
Blev medlem: ons okt 07, 2015 4:44 pm

Re: KWA/ASG Glock 18c (Video-recension)

Inlägg av Tai »

Provade lite snabbt på min KWA :) Mycket riktigt såom Teemu76 skriver, man måste först dra manteln bakåt och välja Semi/Auto, därefter så går det att byta hej vilt mellan semi och auto mellan skott, väljer du dock säkert läge och skjuter ett skott så kan du inte byta förens du mantlar den till något av de andra lägena igen.

Troligtvis så känner den av om det ligger något som ska skjutas iväg eller inte, om inte så måste man dra tillbaka manteln och välja :)

Kan tillägga att det är lite smått jobbigt om man glömmer att ställa läge från säkert när man mantlar för då måste man göra det på nytt och en stackars liten kula rullar ut.

Elestro
Inlägg: 61
Blev medlem: ons maj 06, 2015 1:14 pm

Re: KWA/ASG Glock 18c (Video-recension)

Inlägg av Elestro »

Det är månne min eldväljare som är lite smådefekt. Har smort och provat, och provat och smort, och det fungerar som ni säger, fast ej utan visst motstånd och obehagligt glappande.
Det är månne p.g.a att jag varit rädd att forcera min eldväljare som jag upplevt att detta inte fungerat, helt enkelt.

Fel av mig. Rätt av er.

Sammanfattningsvis väljer jag att ta bort min recension då huvudkritiken jag hade av vapnet visade sig vara felaktig. :?

Admin kan givetvis ta bort hela den här tråden om så önskas. Hittar inget eget sätt att göra detta tyvärr.
Your ass is grass and I have the weed-wacker.

Tai
Inlägg: 3
Blev medlem: ons okt 07, 2015 4:44 pm

Re: KWA/ASG Glock 18c (Video-recension-BORTTAGEN)

Inlägg av Tai »

Märkte att det hjälpte med att trycka in eldväljaren lite när man byter, vet inte om det är bara är dålig design eller om det är nå säkerhetsfunktion..

Skriv svar